Névadó pályázat – a harmadik forduló eredménye

Az első magyar robotrepülőgépre kiirt névadó és a neveket kommentáló pályázat harmadik fordulója is eredményes volt, íme a kiíró vállalat döntése:

Tisztelt Pályázók!

A harmadik fordulóból az alábbi három nevet juttatjuk a döntőbe:

Aura – pályázó Botka László 2009. augusztus 30. 13.49

Hunor – pályázó Varga Richárd 2009 június 18. 08:52

Nimród – pályázó Bató András 2009 szeptember 3. 20.56

Nézzük, mik a most kiválasztott nevek előnyei:

Aura: Ennek a szónak a jelentése levegő, ugyanakkor sugallja a könnyedséget, veleszületett természetes szépséget. Ezoterikusan éltető energiaburok, különböző rétegei a létezés és a tudás különböző lépcsőfokait testesítik meg. Nemzetközileg közismert, jelentése minden nyelvben hasonló.

Hunor: A világ minden részén ismerősen hangzik és a legtöbb helyen a magyarokra asszociálnak hallatán. Olyannyira, hogy országunkat nemzetközileg is ezen szó kezdőbetűivel azonosítják A mondavilágunk része, ugyanakkor úgy gondoljuk, hogy az ország számára sem előnytelen ha asszociációként ez a logó kiemelkedő szellemi és műszaki teljesítményhez társul és nem nemzetközi botrányokhoz.

Nimród: A név hallatán a legtöbben a vadászatra gondolnak. A vadászat az egyik legősibb mesterség. Sikeres művelése nem nélkülözheti a jó stratégiai érzéket, a kiváló felderítő és becserkésző képességet a magas szintű szakmai tudást, az erőt a kitartást a kifinomult technológiai ismereteket. Nemzetközileg ismert, a mondavilágunk része, nekünk magyaroknak talán még többletjelentéssel is bír.

A harmadik fordulóval a névadási lehetőségek lezárultak, most következik a negyedik, kommentálási és a kilenc döntőbe jutott névből a végleges kiválasztást segítő utolsó forduló.

A kilenc döntőbe jutott név, amit kommentálni lehet:

Aura

Caelestis

Eye-Q

Fürkész

Garuda

Hunor

Nimród

Solaria

Turul

Várjuk a kommenteket október 15-ig. Az a kérésünk, hogy a pályázók figyeljenek arra, hogy saját polgári névvel jelentkezzenek és a fenti kilences listából válasszák ki az értékelendó nevet.

A pályázatokat a szokás szerint ezen az oldalon a hozzászólások részen lehet beküldeni.

A pályázat eredményhirdetését 2009 október 20-án tervezzük itt a portálon.

További jó és eredményes pályázást mindenkinek!

Pályázata elküldése előtt olvassa el a pályázat szabályait.

BHE Bonn Hungary Kft vezetősége, mint kiíró

IWIW-en Facebook-on Twitter-re

Címkék: pályázat

61 hozzászólás

  1. Szabó Sándor

    2009. szeptember 23. @ 20:06

    Örülök, hogy elsőként gratulálhatok a most kiválasztott nevekhez, jó döntés volt mindhárom a megítélésem szerint.
    Én a Hunor mellett teszem le a voksom. Sokat egyelőre nem is tudok hozzátenni az Önök indoklásához, helytállónak érzem azt.

  2. Ganina Daria

    2009. szeptember 24. @ 19:57

    Kedves Szervezők!

    A verseny egyik feltétele volt, hogy a névnek nem szabad már bejegyzettnek lennie. Természetesen, érthető, hogy létezhet olyan név, mely már használatban van, de mondjuk nem a repülő iparban vagy ahhoz kapcsolódóan. Sajnos a Garuda név esetében ilyenre bukkantam: Garuda Indonesia Airlines. Ezen kívül számos ilyen nevű egyéb szektorból ismert nevet említhetnék: Garuda Aviary, Garuda India Computing, Hotel Garuda, stb. Természetesen nem a név ellen vagy a pályázó ellen irányul a bejegyzésem, csupán egy esettanulmányban bukkantam a névre és rögtön eszembe jutott ez a verseny.

    Üdv: Daria

  3. Szabó Sándor

    2009. szeptember 25. @ 11:45

    Kedves Ganina Daria!

    Nagyon érdekes kérdést vetett fel. A közelmúltban egy másik névpályázaton azért nem nyertem, mert a kiírásban hasonló feltételek szerepeltek mint itt, és megítélésem szerint a kizáró okoknak megfelelt egy másik, sok éve a piacon lévő szereplő, igencsak hasonló tevékenységgel. A kiíró mégis azt a nevet választotta, bizonyára körüljárták a dolog jogi oldalát, és a “határ” innenső oldalán volt a dolog. Kíváncsian várom a kiírók esetleges véleményét.

  4. Sándor

    2009. szeptember 26. @ 11:14

    Gratulálok a kitűnő fejlesztéshez.
    De jó lenne, ha a magyarok újra repülőgépeket gyártanának újra, mint a Weiss Mannfréd idejében.
    Kiváló mérnökeink vannak, csak össze kén efogni néhány üzletembernek!
    Miért kell elmenekülni innen a jó szakembereknek? Nyugaton 3 ezer eurót is keres egy mérnök! itt csak 400 eurót.
    Nézzék meg az oldalamat.

  5. Kazinczy Ferenc

    2009. szeptember 26. @ 11:16

    Ricsi fiú,
    ez a Turul tényleg gyenge :)
    Mint ahogy a nevek többsége is.
    A gép megalkotásához volt tehetségük,a nevek kiválasztásához már kevésbé…:)

  6. Hőgyéné M. Jelica

    2009. szeptember 26. @ 13:21

    Én csak annyit szerenék hozzászólni, hogy a Hunor nevet találnám a lemegfelelőbbnek. ;) )

  7. Hasszánné Szondi Ágnes

    2009. szeptember 26. @ 17:46

    Én is a Hunor elnevezés mellett voksolok. Ősi magyar név, mely méltán képviseli országunk ezen remek alkotását. Nem volna ildomos idegen nyelvű szóval (mint pl. Eye-Q stb) illetni ezt a fejlesztést. Nem volna méltó hozzánk. Így is a nyelvünk sok idegen kifejezést tartalmaz, amiket napi szinten használunk. Legalább most ragaszkodjunk a gyökereinkhez, és válasszunk olyan nevet amely magyarságunkat hirdeti és hírnevünket öregbíti.

  8. Gulyás Ákos

    2009. szeptember 26. @ 19:12

    Vannak itt olyan névjavaslatok, amiket a BHE úgy általában a robotrepülőgép technológiájának, márkaneveként foglalhatna le, és van amit inkább egy-egy géptípus (mert remélhetőleg lesz több is) neveként tudnék elképzelni.

  9. Tóthné Klára

    2009. szeptember 26. @ 19:36

    A Hunor mellett teszem le a voksom ,már másodszorra,mivel egyik fiam ezt a nevet kapta.Jó választás volt, és remélem ismét szerencsét hozó!

  10. gabor janvari

    2009. szeptember 26. @ 21:11

    Van meg egy javaslatom. POK. Mindent behaloz,mindenhova eler-hangtalan-halalos.A semibol ereszkedik a celpontjara. Tehat A POK vagy angolul SPIDER

  11. Sándor

    2009. szeptember 27. @ 04:06

    Véleményem szerint az Aura nem túl ötletes, a Nimród és a Hunor találó, hangzatos nevek, de a Nimród leírásával határainkon kívül probléma lehet, ezért a Hunor melett szavaznék.

  12. gabor janvari

    2009. szeptember 27. @ 05:05

    Furkesz eleg talalo,mindig odadugja az orat ahol szukseg van ra.

  13. Németh Dorka

    2009. szeptember 28. @ 07:46

    Szerintem az Aura a legtökéletesebb. Jelentése tükrözi a könnyedséget, a repülést, és a külföldiek is ki tudják ejteni, tudják mit jelent.

  14. Varga Richárd

    2009. szeptember 28. @ 16:44

    Tisztelt BHE Bonn Hungary Kft, mint kiíró!

    Sajnos nem állt módomban folyamatosan követni minden fordulóban a beküldött neveket, de meglepve tapasztaltam, hogy a HUNOR, mint névjavaslat bekerült a 9 döntős név közé:

    Hunor – pályázó Bontáné Adorján Krisztina 2009 augusztus 29, 19.51

    Sajnálatos módon, én ezt a névjavaslatot már megtettem az első fordulóban!!

    Varga Richárd

    2009. június 18. @ 08:52

    2. javaslat : HUNOR

    (H)andheld-altitude (UN)manned (O)bserver with (R)eciprocating engine

    A Hunor ősmagyar eredetű férfinév, mely az onogur (hun) népnévből származik. női párja: Hunorka. A monda szerint Nimród király fiai Hunor és Magor a hunok és magyarok ősei.

    Magyar, de bele lehet magyarázni az angol kifejezésket is a fenti formában.

    A pályázat szabályzata így szól:

    “Jelen névadó pályázaton névadóként az vehet részt, aki a pályázati vagy az egyes forduló eredményeinél a lap alján kapcsolódó hozzászólások eszközön saját polgári néven és nyilvánosan a korábban megjelentektől eltérő maximum kettő nevet ad a robotrepülőnek és azt megindokolja.”

    A hangsúly, a “megjelentektől eltérőn” van!

    Nem a szenzáció hajhászás, vagy a hiúság beszél belőlem, de részemről ez teljesen elfogadhatatlan! Ha a pályázatban leírják, hogy az előzőektől eltérő névvel lehet érvényesen pályázni, akkor nem értem, hogy az első fordulóban tett -de döntőbe nem jutott – névjavaslatommal hogyan választhatnak be más pályázót!! A kiíró ebben az esetben hibázott!

    Kérem a kiíró mielőbbi állásfoglalását!

    Tisztelettel:

    Varga Richárd

  15. Solymosi János

    2009. szeptember 29. @ 12:42

    Kedves Bontáné Adorján Krisztina és Varga Richárd pályázók!

    Szeretnénk reagálni Varga Richárd észrevételére, miszerint a Hunor nevet ő már az első fordulóban javasolta. Varga úrnak igaza van. Valóban az első fordulóban június 18.-án második javaslataként szerepel a Hunor név.

    A kiírás szerint csak a “megjelentektől eltérő” névvel lehet pályázni.

    Kedves Krisztina, így azt kell mondjuk, hogy a Hunor név kapcsán Varga urat tekintjük érvényes pályázónak.

    Sok száz nevet kellett megvizsgálni, nem volt egyszerű három forduló javaslatait mind számbavenni. A feladatat nehézségét jelzi, hogy maguk a pályázók is gyakran elsiklottak fölötte, hogy az általuk javasolt nevet valaki már korábban jelölte, így többször előfordult többes névadás is.

    Az észrevételt köszönjük a tévedésért elnézést kérünk!

    Solymosi János
    BHE Bonn Hungary
    a pályázat kiírója

  16. Bartha Tamás

    2009. szeptember 29. @ 17:20

    Hát szerintem a Nimrod név lenne neki a jó.

  17. Szabó Sándor

    2009. szeptember 30. @ 11:32

    Tisztelt Kiíró!

    Magam is elsőként a Hunor nevet tartottam itt a legjobbnak. Azonban a dolgok jelenlegi állása szerint, ha jól értelmezem a bejegyzéseket, akkor az első fordulóból négy nevet is jelölt a kiíró, ami ellentétes az alábbiakkal:
    “A kiiró minden naptári hónapban – 2009 június, július és augusztus – beküldött pályázatból maximum három nevet a következő hónap elején nyilvánosan a Repülni Jó Portálon kihirdet, amelyek a pályázatban a döntőbe jutnak tovább.”

  18. Bontáné Adorján Krisztina

    2009. szeptember 30. @ 13:52

    Tisztelt Játékkiírók,

    mikor a Hunor bnevet adtam, nem nézegettem az előző hónapokban beküldött neveket, mert a játékszabály így szól:

    A kiiró minden forduló napon az adott fordulóban beküldött pályázatokból maximum három nevet nyilvánosan a Repülni Jó Portálon kihirdet, amely nevek a pályázatban a döntőbe jutnak tovább. A döntőbe jutott nevekkel már értelemszerüen nem lehet egy későbbi fordulóban pályázni.

    Bár csalódott vagyok, mégis a Hunor név tetszik továbbra is a legjobban.

  19. Solymosi János

    2009. szeptember 30. @ 21:50

    Kedves Szabó Sándor!

    Sajnos az érvelése nem helytálló.

    Mi tartottuk magunkat a pályázati kiiráshoz, mert a harmadik fordulóból választottunk három nevet, köztük a Hunort és hozzá ki is hirdettük Bontáné Adorján Krisztinát a harmadik fordulóból a döntőbe jutó pályázónak.

    Viszont a pályázati kiirásnak van még egy feltétele, miszerint a pályázónak a “korábban megjelentektől eltérő” nevet kell adni. Itt mi nem vizsgáljuk és nem is vizsgálhatjuk, hogy a pályázó maga találta ki vagy már olvasta a korábbi pályázati anyagokban a nevet, ez az eltérő névadás szempontjából teljesen közömbös.

    Bontáné Adorján Krisztina hozzászólásában irja, hogy ő nem olvasta a korábbi pályázatokat, pedig kellett volna hogy olvassa azért, hogy eltérő névvel pályázzon. Varga Richárd a Hunor név első pályázója hozzászólásában erre hivta fel a figyelmünket.

    Sajnos Bontáné Adorján Krisztina pályázóval sem tudunk egyet érteni, mert nem lehet úgy idézni egy szabályzatot, hogy az előtte levő, a pályázó számára nem kedvező mondatot elhallgatjuk. A korábbi mondat a következő:

    “Jelen névadó pályázaton névadóként az vehet részt, aki a pályázati vagy az egyes forduló eredményeinél a lap alján kapcsolódó hozzászólások eszközön saját polgári néven és nyilvánosan a korábban megjelentektől eltérő, maximum kettő nevet ad a robotrepülőnek és azt megindokolja.”

    Tehát mi a harmadik fordulóból választottunk nevet, de a szerzőt a szabályzat szerint a jogos szerzőre ki kellett cserélnünk.

    Kérjük, hogy minél többen szavazzak és kommentáljanak, hogy megkönnyitsék nekünk a végső döntést.

    BHE Bonn Hungary
    a pályázat kiírója

  20. Molnár Imre

    2009. október 1. @ 10:14

    Nem csatlakozhatok már, de a javaslatom:
    RUBIK-ON vagy RUBIK-FLY lett volna.

    A javaslatommal tisztelegni kívántam a Góbé névre keresztelt vitorlázó repülőgép megalkotója, id. Rubik Ernő előtt!

  21. Bontáné Adorján Krisztina

    2009. október 1. @ 14:45

    Köszönöm, hogy így meghurcolták a nevem. Remélem még vagy 5X kiírják….

    Hála ezért,egy életre elvették a kedvem a pályázástól!

  22. Repülni jó » Névadó pályázat az első magyar robotrepülőgépre

    2009. október 2. @ 16:31

    [...] Már nem lehet a pályázaton nevet adni, csak kommentálni. Nézze meg a döntőbe jutott neveket [...]

  23. Repülni jó » Névadó pályázat – az első forduló eredménye

    2009. október 2. @ 16:32

    [...] Már nem lehet a pályázaton nevet adni, csak kommentálni. Nézze meg a döntőbe jutott neveket [...]

  24. Repülni jó » Névadó pályázat – a második forduló eredménye

    2009. október 2. @ 16:33

    [...] Már nem lehet a pályázaton nevet adni, csak kommentálni. Nézze meg a döntőbe jutott neveket

  25. szilveszter

    2009. október 3. @ 08:31

    Az Aura jó név mert nemzetközileg is jól érthető.
    az Eye- q vagy mi nem jó me ájfonos nevekkel televan a világ és csak arra vajaz.
    Turul meg egy madár aminek magyrországhoz van köze és más meg nem ismeri.
    AURA a zsiiir

  26. Varga Viktor

    2009. október 3. @ 16:43

    Turul!!!!

  27. Kollár Zoltán

    2009. október 3. @ 19:58

    Olvasva a hozzászólásokat, és az azokban megjelenített érveléseket pl. Hunor és Nimród, az alább összefoglalt értékelésre jutottam:

    1. Tipikusan nem műszaki/technikai/ tudományos oksági megfontolásból került választásra a név, hanem provinciális attitűd, mondhatni nemzeti érzületi alapon. Ezt ki is mondják, de sokan még indokolást sem fűztek hozzá, hanem csupán annyit: tetszik. Ez ugye eléggé nem alátámasztott főleg. A hozzászólóknak éppen a hozzászólásai tekintetében szinte bizonyosra vehető az, hogy civilben nem kreatív beállítottságú/foglalkozású személyek, tehát laikusok. A kellő nyomós érv hiánya erre enged következtetni.

    2. Technikai tekintetben ( és ezt kell kihangsúlyozni ) volna muszáj, vagy kellett volna megalkotni a nevet. Erre fókuszálva kellett volna az illő nevet megalkotni, amely mint olyan, a technikai eszköz sajátjává tudott volna válni. Nem pedig más közismereti tudományterületről beimportálni a meglévő nevet ( néphagyomány, régészet, történelem, stb. ). Tehát a “technikás” névalkotás képességét hiányoltam szinte mindvégig. Hadd szemléltessem, mire is gondolok, milyen részképesség és asszociációs hiányosságra. Létezik egy robot, amellyel műtéteket lehet elvégezni akár az operatőr távoli jelenlétében is. E gépből már több száz van a világon. Precíz, igen finom mozgásokat képes végezni, és mint legutóbb látható volt, egy szőlőszemet is meghámozott, ennyire kifinomult precizitású. A neve sem véletlen, éppen a a precíz kézmozgás jellemzője miatt: Da Vinci Tehát a leleményes névadás ebben jelentkezik. Méltán elnevezhették volna akár Iron Man-nak, vagy Rooseveltnek is, pusztán nemzeti érzületből. De érthető mód nem lehet megfontolatlanul és főleg nem megindokolatlanul és nemzeti érzésből táplálkozva nevet adni egy technikai tudományos eszköznek. Tehát itt nálunk nagyon távol áll az a kreatív szemlélet, ami a laikusok körében történt névadási pályázatban megjelenik, és az indokolási részben abszolút vastagon ott van a meseszerű mellébeszélés.

    3. A nyelvi korlátok tekintetében is azt kell látni, hogy nem vették figyelembe a nemzetköziséget, e helyett lokálpatriotizmusként magyar – külföldön ezért semmit nem jelentő – elnevezést adtak meg és szavaztak. Akkora ballépéseket tesznek, amire sajnálatosan nem éreznek rá mégsem, és nem is fogják a szimpatizánsok a felelősséget sem vállalni a későbbiekben egy helytelen és megfontolatlan, minden kétséget kizáró választás ódiuma tekintetében.

    4. Modellezzük le a szituációt! Frankfurti és tokiói technikai kiállítás, magyar pavilon. Cégek képviselői, sajtó, üzletemberek találkozója, cégek képviselői és termékei. Nagy plakátok, alálógó transzparensek. A magyar pavilonon felett ez: Turul,vagy Hunor, vagy Nimród. És ez az ég világon nemhogy nem mond semmit a tömegeknek, de még érdeklődésre, figyelemfelhívó érdekességet sem jelöl, pláne nem egy TECHNIKAI ESZKÖZ-re nem fognak asszociálni. Ez egy szakma, ami a reklámiparon belül úgynevezett copywriter, gagman, azaz ötletember. A reklám szakmában komoly megfontolások alapján adnak szlogent, elnevezést, jól körüljárt módon, a tévedés magas szintű kiszűrésével.

    MINDEZEN ELMONDOTTAK ALAPJÁN ÉS ÁTSZŰRVE, MEGFELELTETVE ÉN EGYETLEN OLYAN NEVET TUDOK TELITALÁLATNAK ELFOGADNI, AMELY A FENTI PIACI SZITUÁCIÓBAN IS MEGÁLLJA A HELYÉT, EZ A FANTÁZIANÉV ÉS ÖTLET NÉV AZ : EYE-Q

    TORONYMAGASAN EZ A NÉV ÁLLJA KI A KRITÉRIUMOKAT NEMZETKÖZI PORONDON.

  28. Kollár Zoltán

    2009. október 3. @ 20:18

    Magyar népbetegség az, amikor is sok szavazat juttat be valamit, amiről később kiderül, hogy teljes mellényúlás volt.

    A sok szavazat gyakorta a sok hozzá nem értőt is jelenti ugyanakkor. Ha valaki a mennyiségre törekszik, még ha szakmailag ezer téves szavazattal is, mégis inkább hajlik az ezer tévesre, mint a mindössze három de valójában helyes tippre. Mert a számokra esküszik, de nem a szakmaiság meglétére. Ami baj.

    Mielőtt felragasztanának bármilyen nevet is, én azt tenném legszívesebben, hogy egy ír vagy svájci gimnáziumba elküldeném diákoknak a robotrepülő képét, leírását, majd az itt meglévő döntős neveket, és felkérnék 100 értelmiségi diákot, ikszelje be a nevek közül azt, amelyiket adnák a gépnek. Ennyi játékos ( amúgy véresen komoly ) megszondázást és közvélemény kutatást megérne, már csak azért is, mert szemléletben feltételezhetően más szinten járnak és gondolkodnak, főleg az erős gazdasági erejük is ezt támasztja alá.

    Tehát EYE-Q,

    A többi név az szinte teljes kudarcra van ítélve.

  29. Kollár Zoltán

    2009. október 3. @ 20:27

    SOLARIA

    Én mint japán, holland, norvég , új-zélandi üzletember 80 méterről a tömegből kitekintve ezt a nevet látom egy transzparensen, de mivel nem napelem táblák érdekelnek, messze másfelé megyek, mert robotrepülőt akarok találni. Miközben éppen a robotrepülőt kerülöm el, mert szerencsétlen módon a SOLAR TECH ipari vásáron érzem magam tévedésből.

    Megtévesztő, teljesen félrevezető név!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Napelem és napenergia technológia mind SOLAR előtaggal kezdődő nevek, Senki nem asszociál egy robotrepcsire ebből. A SOLARIA név alkalmatlan szintén.

  30. Kollár Zoltán

    2009. október 3. @ 20:33

    AURA

    Az ember azt hinné, hogy egy spiritiszta gyülekezet kellős közepén találta magát, és erős késztetés támad benne arra, hogy elhúzzon. Másik eset az, ha egy mágusok és pszichológusok konferenciájának vagy szakkiállításának résztvevője lenne, de semmi nem döbbenti rá, miszerint valójában egy robotrepülő nevéről van szó, és nyugi van…..

  31. Kollár Zoltán

    2009. október 3. @ 20:37

    NIMRÓD

    Sokan azt hinnék, hogy a légi vadásztatás korszaka köszöntött be: kamera, fedélzeti távirányítós puska, mindez egy repcsin Totál megtévesztő. A Nimrod a z Nimrod külföldön is. Teljesen fals, ide nem való egyszerűen….könyörgöm

  32. Kollár Zoltán

    2009. október 3. @ 20:41

    GARUDA

    Nnna, ez az, amivel végképp kezdeni nem lehet semmit, mert semmit nem mond a köznek. Nem hogy ezzel megcsillantani, felfedeztetni, reklámoztatni egy robotrepcsit…..Ekkora mellényúlást, szinte nem is hiszem el, hogy komoly emberek küldték be, és még komolyan is veszik. A saját dolgukat nehezítik meg, ha választják, mert a marketingjüket lehúzza, másrészt elképednének sokan, hogy ez lett volna a maximálisan kihozható NAGY ÖTLET?

  33. Kollár Zoltán

    2009. október 3. @ 20:53

    A többi nevet azért nem vesézem ki, mert mennem kell aludni, de abszolút mód azok is a fentiekben foglaltak alapján katasztrofálisak, ötlettelenek, és lenne mit írnom hozzá, de ezt a szellemi orgazmust meghagyom másoknak, mert szórakoztató igazán. De elszomorító is, mert nekem mint kívülállónak kell a kiíró CÉG érdekeit megvédenem, megóvnom a hülyeségek okozta későbbi hátrányoktól.

  34. Szabó Sándor

    2009. október 4. @ 06:54

    Tisztelt Kollár Zoltán!

    A technikai szempontú névadást messze nem érzem annyira lényegesnek, mint ön. Ha egy technológiának azt a nevet adják, hogy SZAPPAN (SOAP), ha egy programozási fejlesztő eszközt a delphoi jósdáról neveznek el, akkor az inkább a játékosság, és a dolgok túlzott komolyságát feloldó mosoly jele.
    Mint sikertelen pályázó, nem érzem tisztemnek a többi pályázat lehúzását. A pályázat kiírója a saját szempontjai szerint kiválasztotta a neveket, magam ezek közül megjelöltem a legjobbnak tartottat, bár több korábbi javaslatot jobbnak tartottam ezeknél, mint pályázó beleértve néhány saját javaslatomat is. De a kiíró döntését a pályázat feltételeinek megfelelően feltétel nélkül tiszteletben tartom.

  35. Kollár Zoltán

    2009. október 4. @ 08:53

    Kedves Szabó Sándor!

    Én megvédeni kívánom a kiírót, nem lehúzni a neveket. A kritikát vállalnia kell e beküldőnek, ha már nyilvánosságra hozta. Ami a technikás névadást illeti, sokkal szerencsésebb és gyakorlatiasabb volna. A sikeres technikai eszközök és találmányok döntő részben olyan elnevezést kaptak, amely illő és technikás. Ön az érvelésével vakvágányra tévedt. Más egy eljárás ( technológia, know-how ) és megint más egy produktum ( termék ).

    Ebben azért egyezzünk meg.

    Egy termék komolyságát a név választása is kíséri, jelöli.

    Én nem haragszom, mert az ötleteim nem választották be, tévednie szabad a kiírónak.

    Ugyanakkor még ennek ellenére is segítőkészségem adom a kiírónak, mert a lelkemen viselem azt, miként rontják el egy technikai eszköz imázsát és lehetséges külpiaci szereplását egy szerencsétlen név választásával.

    És ez őrületes hiba volna. Egy profán példa talán érzékletessé teheti a párhuzamot és a mondanivalóm lényegét:

    Ha egy csinos, vonzó nőnek kiábrándító neve van, nyilván disszonancia keletkezik a név és a látvány között.

    No mármost, a helyzet hasonló a robotrepülő és annak elnevezése viszonylatában is. Ha egy nem szerencsés, ha egy lényegében tartalom nélküli, ráutalást mellőző és mindezt meg is fejelve lényegében külföldön használhatatlan és kimondhatatlan névvel illetnek, akkor ne csodálkozzanak majd azon, hogy ez nehézségeket fog szülni később.

    De akkor már hol vannak a pályázók…árkon-bokron túl. A gond pedig a kiíróé marad. Én csak idejébe akartam szólni, figyelmeztetni és érveimet előadni.

    Ha én kiírója lettem volna a pályázatnak, bizony következetesen tartottam volna magam a szakmai igénypontokhoz. Nem lehet elbohóckodni egyszerűen egy ilyen kérdést, felelőtlenül.

    A megfelelő név adásának képessége kérdése pedig egy szakmai terület. mégpedig a marketing és reklámipar területe, ahol komoly és felkészült, tapasztalt és a területet jól ismerő szakemberek dolgoznak.

  36. Varga Richárd

    2009. október 4. @ 16:53

    Tisztelt Solymosi János!

    Köszönöm a kiegészítést és a számomra pozitív döntéshozatalt!

    Varga Richárd

  37. Varga Richárd

    2009. október 4. @ 17:06

    Tisztelt Kollár Zoltán!

    Engedje meg, hogy ne értsek Önnel egyet.

    Elsőkörben az 1. indok, miszerint
    „bizonyosra vehető az, hogy civilben nem kreatív beállítottságú/foglalkozású személyek, tehát laikusok.”

    Mivel a kiíró nem egy célzott, hanem egy jóval szélesebb közönség felé prezentálta a pályázatot, evidens, hogy nem száz százalékos a repülőmérnökök, programozó matematikusok, mérnökök, művészek, riporterek, stb. (tehát nem laikusok) részvétele a pályázók között.

    Ez alapján nem lehetett számítani arra sem, hogy csak és kizárólag technikai eredetű neveket fognak pályáztatni illetve beválasztani. (A kiírónak nyilván már van konkrét vagy a véglegeshez hasonló koncepciója a nevekkel kapcsolatban, ezért kerültek a döntőbe.)

    Az Eye-Q nagyon megfelelő név, de csak pusztán technikai szempontból. Nincs többlet tartalma, nem mond semmit (a funkciót leszámítva) , nincs mire asszociálni.
    Én amondó vagyok, hogy egy névnek többet kell mondania a puszta tényeknél.

    Egy példa a névadásra (bár nem műszaki cikk), amivel akár az Eye-Q is megfelelő név lenne a végső névre:

    „A Nike cég története egy kézfogással kezdődött, az Oregoni Egyetemen 1957-ben….

    Akik kezet ráztak: a Nike későbbi megalapítói, az akkor már híres atlétika edző, Bill Bowerman és tanítványa, a középfutó Phil Knight. Bowerman szeretett volna tanítványai számára könnyebb, tartósabb futócipőket tervezni, Knight pedig az atlétika területén keresett új üzleti lehetőségeket. Kettejük közös vállalkozásaként született meg a Nike.
    …..
    1971-et írunk. Egyik éjszaka a cég első alkalmazottja, Jeff Johnson, a győzelem görög istennőjével, Nikével álmodik, és az ő nevét javasolja a felfutóban lévő cég számára. Knight pedig a “Dimension 6″ névre szeretné keresztelni a céget. Végül Johnson ötlete győz. Így Knight 1971-ben megkéri egykori diákját, Carolyne Davidsont, hogy tervezzen egy olyan logót, ami feltűnhetne a futócipők oldalán. Ekkor született meg a Nike “pipa”, mely a győzelem istennőjének, Nikének a szárnyát szimbolizálja.”

    (forrás: internet)

    A névadás itt is érzelmi alapon történt (egy álom alapján), bár maga a név nem utal semmire közvetlenül a termékkel kapcsolatban! Niké, a győzelem istennője. A sportokra meghatározó jellemző „végkifejlet” a győzelem nagyon találó volt, de hogy maga a név a sporttal illetve a sportcipőkkel hozható összefüggésbe, azt a jó marketing s a márkához tartozó későbbi sikerek határozták meg!

    Az Eye-Q sem utal a repülőre semmivel, csak egy funkcióra (intelligens szem), de ezen kívül másra nem (pl.: repül, magyar). Megfelelő marketinggel célt lehet érni, viszont elveszne az érzelmi szál, hogy honnan származik a berendezés, kikhez kötődik, stb. Ezt sokan fontosnak tartják a hozzászólók közül, (s a kiírók közül is) akiknek „tetszik”.

    Ezen gondolatmenetet követve (elnézést a saját ötleteim pártfogolásáért) a Turul és a Hunor a legmegfelelőbb nevek. A történetük az adott , a magyar utalás szintén ( a Hunor esetében már a névben), végezetül csak egy jól eltalált marketing kell és mindenkinek a magyar robotrepülő jut eszébe róla.

    Üdvözlettel:

    Varga Richárd

  38. Kollár Zoltán

    2009. október 5. @ 06:45

    Kedves Varga Richárd!

    Az EYE-Q mint azt Nagy Anasztázia leírta, egy szellemes szójáték, ami nemzetközileg is abszolút érthető, a jelentése :egyrészt intelligencia, de ebben a formában a látás intelligenciáját fogalmazta meg Anasztázia, és ez bravúros ötlet.

    Ne feledd: a gép erre van kitalálva, hogy lásson!!!!!!

    Éppen ezért nagyon is alkalmas és telitalálat az elnevezés, és még tömör, rövid, elegáns, kimondható is.

    É tudom, hogy széles rétegeknek lett kiadva a pályázat, és nem egy reklámszlogenekkel foglalkozó kreatív stúdiónak, nyilván költségtakarékosság miatt, mert egy ilyen felkérés általában sok százezer Ft-ba került volna a kiírónak esetleg.

    Te eszerint nem értetted meg, azaz nem olvastad el Nagy Anasztázia indokolását, és ezért nem tudtad- vagy inkább úgy tettél, mintha nem értenéd – az ötletét. Pedig zseniális, az egyszer biztos. Tudod, ebben van már gondolkodás és szójáték, van ötletelés. A többi névben ilyen nincs, mert egyszerűen meglévő név lett átvéve. Azonban ezzel ellentétben az EYE-Q egy megalkotott név. Mégpedig alliterálóan és frappánsan megváltoztatva az IQ szóképét.

  39. Kollár Zoltán

    2009. október 5. @ 07:00

    CAELESTIS

    Ez a név amúgy jó lenne, jelentése égi, mennyei.

    Bár a funkciót mégsem fejezi ki, mint teszi azt az EYE-Q

    Ha a két név közül kéne választani, jobban hajlok a funkciót is kifejező EYE-Q-ra. De ez mellett szól az is, hogy jobban kimondható, egyszerű a szóképe, ami a leírásban is előny, de a kimondhatósága is sokkal könnyebb.

    Az, hogy “mennyei” ( tehát Caelestis ), valahogy nem érzem ki belőle az oksági tartalmat ami indokolná és illeszhető volna a repcsire és funkciójára. Ha egy remek ízű ételre, vagy egy kitűnő bor élvezetére, vagy egy boldogság érzetre gondolok, sokkal inkább illő e kifejezés, mintsem egy precíz felderítő optikai rendszert működtető robotrepülőre.

    A madárnevek valamint a hunor, nimród, aura, meg effélék messze távol állónak érzem lényegét és kifejezését tekintve attól, mint ami kellene ennek a repülő optikai rendszernek. Itt ugyanis a látás, a feltérképezés, a kutatás a fő feladat, és ennek INTELLIGENS MÓDON, INTELLIGENS RENDSZER ÁLTALI ELVÉGZÉSÉVEL, FELADAT MEGOLDÁSÁVAL:

    MINDEZÉRT AZ EYE-Q AZ, AMELYIK EGYEDÜLIKÉNT BETELJESÍTI ÖTLETES FORMÁBAN ÉS LÉNYEGRE TAPINTÓAN A MÉLTÓ ÉS TALÁLÓ ELNEVEZÉST.

  40. Mare15

    2009. október 5. @ 13:58

    Fürkész 4ever!

  41. Mama38

    2009. október 5. @ 13:59

    Szerintem a Nimród mer faja

  42. Szabó Sándor

    2009. október 5. @ 22:29

    Nem tudom, hogy az Eye-Q név az alábbi -ráadásul német- cég által nincs-e levédve?

    http://www.eye-q.de/

  43. Kollár Zoltán

    2009. október 6. @ 08:47

    Kedves Szabó Sándor!

    Levédeni kifejezetten márkanevet szoktak a találmányokon kívül.

    Az, hogy egy elnevezés létezik valahol, az nem lehet meglepő, ugyanis nincs új a Nap alatt, mert szinte minden szó ki van találva ( kivétel: azok a gyógyszernevek amelyeket ez után találnak ki, vagy tudományos eljárások elnevezései, technológiák, stb. )

    Gondoljon bele:

    Egy ablakgyártó cég talán nem nevezheti el a termékeit Windowsnak, mert azt a Microsoft az egyik programjának névként adta? A Windows ablakokat jelent amúgy is. A Windows szó ráadásul előbb létezett mint a számítástechnika, sőt, legalább 600 éves szó. Tehát az Ön logikáját követve akár pert is indíthatna Ön a Microsoft ellen, mondván, nem adhatja a programjának ezt az elnevezést, mert már 600 éve ki van találva. Bill Gates ki is akadna, nem gondolja?

    Másik példa:

    Az MTV elevezést ez év nyarán a bíróság helyben hagyta az angol Music Televisionnak, amely ellen a Magyar Televízió pert indított. De elvesztette a pert a Magyar Televízió. Hiába hivatkozott arra, hogy a Magyar Televízió az 50-es évek óta létezett, és megtévesztő az angol Music Television rövidített MTV-s elnevezése. aA bíróság kimondta, hogy a mibenléte a két társaságnak teljesen más, és érdek összeférhetetlenség nincs, másrészt a névazonosság nem kizáró ok ha az érdekszférák nem azonosak. Ez világossá és érthetővé teszi akkor a dolgot Ön előtt is, és remélem megnyugszik.

  44. Kollár Zoltán

    2009. október 6. @ 09:00

    Az EYE-Q létjogosultságát csak még inkább alátámasztja az, ha ezt nyugaton egyik cég is felismerte, mert bizonyára rájött, ez egy ötletes és nagyszerű név. Tehát ott is sok névkeresés eredménye lehetett az EYE-Q.

    Ezt a nevet Braziliától Japánig més sok diák, sok más ember is megálmodhatta, eszébe juthatott.

    Példa a játékosságra, amit sok ember EGYMÁSTÓL FÜGGETLEN IS KITALÁLT MÁR!!!

    For you = 4 you, vagy 4U ( egyszerű nyelvi játék )

    U2= You too ( együttes neve )

    Nos, az EYE-Q is nyelvi leleményesség, és ezt a világon legalább sok millió ember kitalálhatta már az egybehangzás ( alliteráció ) miatt, és rájött, hogy az Én és a Szem szó angolul kimondva tök egy és ugyanaz. Az Én angolul I, ami az Intelligence szó első betűjének fonetikus kiejtésével: áj, ami a “szem” szó fonetikai hangzósorát is adja. Játékos egybeesés, ennyi.

  45. Kollár Zoltán

    2009. október 6. @ 09:10

    Más eset lenne az, ha egy lényegében azonos funkciójú terméket két gyártó is azonos elnevezéssel illetne. Akkor itt összeférhetetlenség, piaci hitelrontás lehetősége és hitelrontás, megtévesztés esete állna fenn.

    Ha egy olasz és egy finn jégrémgyártó cég pl. Sweet Smile fantázianevet adna a pálcikás jégkrémnek, akkor fordulhatnak bírósághoz.

    De amíg az EYE-Q nevet más optikai felderítő célú robotrepülő nem viseli magán, addig nyugodt lehet mindenki.

  46. Szabó Sándor

    2009. október 6. @ 10:51

    Kedves Kollár Zoltán!

    Örömmel olvastam, kedves, személyeskedéstől mentes, jobbító szándékú sorait. Köszönöm szépen.

  47. Kollár Zoltán

    2009. október 7. @ 05:48

    Kedves Sándor!

    Ön a “jobbító szándék”-ról, írt, miközben a hozzászólása gáncsoskodó, hátsó szándékú és megkérdőjelező volt.

    Ezért fontosnak láttam érveléseim előadnom, és megvédenem Nagy Anasztázia ötletét.

    Nem csak Ön, de bárki más is, aki végig nem gondolt, elvtelen, gyenge lábakon álló, példákkal alá nem támasztottan, kellően ütős érvelés nélkül tud és próbál lehúzni valamit/valakit, annak én neki fogok menni bika módjára.

    Ami rossz, azt megírom, hogy mitől rossz. Ami jó, arról megírom, mitől jó. Én végig zongorázom pro-és kontra az érveléseim, példákkal támasztom alá, elmagyarázom olyan aspektusokból is, amelyekre nem gondolnak sokszor, pedig fontos lenne. Sőt, szituációs helyzetet modellezek, miáltal kidomboríthatóbbá és érthetőbbé válik minden.

    Én elfogadhatatlannak tartom az észérvelés nélküli, át nem gondolt hozzászólásokat, amelyek célja nem más, mint a megingatás szándéka, az érzelmekre való ráhatás, stb.

    Ne érezze magát megbántva, ez szándékomban nem állt.

  48. Mészáros László

    2009. október 8. @ 00:01

    Tipikus magyar vita Eye-Q vs. Hunor vonalon.
    Szerintem, ha mindent magyar termék nevét idegen, leginkább angol nyelvi környezetből veszünk, egy idő után el is felejthetjük a magyar nyelvet.
    Ugyanúgy eladható egy fantázianév, mint egy “betonbiztos” funkcionális, technikai származású névválasztás. Sok példa van mindkettőre. Ráadásul a Hunor Varga Richárd javaslata szerint származtatható angol magyarázatból is:
    (H)andheld-altitude (UN)manned (O)bserver with (R)eciprocating engine
    Az Eye-Q névnek viszont nincs magyar gyökere.
    Kinek mi a fontosabb. Szerintem a Hunor a nyerő.

  49. Ambrus Ádám

    2009. október 8. @ 14:19

    Fürkész

    Minden bizonnyal az egyetlen magyar szó az összes pályázat között, találó neve mellett ez az egy szó vitathatatlanul fejezi ki a származási ország nyelvét.

  50. FULL

    2009. október 8. @ 21:24

    Fürkész az jó név, de szerintem vissza várjuk a bevetésből ezért a Bumeráng is jó lenne.

  51. Ildikó

    2009. október 10. @ 22:05

    Természetesen TURUL. :)

  52. Kollár Zoltán

    2009. október 11. @ 14:47

    Mászáros Lacinak :-)

    Ha egy találmánynak nem magyar elnevezést adunk, és kiváltképpen ha e találmány alkalmazási területe túl terjed minden üzleti szándék szerint is az országhatáron, akkor el lehet és el is kell felejteni az olyan fals és félrevezető, üzletpolitikától mentes gondolkodást, mint amit Mészáros Laci barátunk tett hozzászólásában, amelyben aggódását fejezte ki a “magyar nyelv elfelejtése” vonatkozásában.

    Kedves László!

    A magyar nyelvet nem attól felejti el az ember, mert egy-egy jó műszaki ötletnek, találmánynak külföldön is befogadható elnevezést ad. Hanem attól, hogy már általános iskolákban is a büdös kölykök már magyartalan nyelvet, szlenget használnak. Tehát a magyar nyelvet ne attól féltsed, mert egy találmánynak angol elnevezést adnak, hanem sokkal inkább más okok miatt féltsed, ez pedig a társadalom belső rothadása, a fiatalok sajátságos világától és kificamodott életlátásától, nyelvezetétől kulturálatlanságából és lesüllyedéséből, sms-szlengjeiből fakad.

    Másik az, hogy ha Te mindenáron magyar elnevezést akarsz adni mindennek, akkor meglásd, ettől fogod elszigetelni a magyar tudományos-technikai világszinten való elterjedését, megismerhetőségét. Éppen Te és a hasonlóan gondolkodók fogjátok megakadályozni egy magyar termék külföldi megismerhetőségét, népszerűsítését. Ti lesztek azok, akik akaratlanul is, de ellenkező hatást váltotok ki, kerékkötőjévé lesztek a külföldi befogadásnak. Ezt el lehet így szépen cseszni – finoman szólva is – egy ilyen technikai mű elterjedését illetően. Ti vagytok a legrosszabb és legkárosabb tanácsadói a kiíró cégnek. Mert nem a ti pénzetek bánja majd, ha rátok haélgat a kiíró, az anyagi következményekért Te és a hasonéló véleményen levők nem fogtok anyagi és üzleti felelősséget vállalni. Így van?

    Tudod: A kibicnek semmi sem drága.

    Ezt lefordítva:

    Te és a turulos meg nimródos magyarkodók egyike sem fogja vállalni anyagilag a rossz névadás anyagi/üzleti következményeit.

    A magyar nyelvet meg ne féltsed, az fennmaradt a törökdúlás és megszállás 500 éve után is. Akkor meg csak nem fog megrendülni a magyar nyelv léte azért, mert a robotrepülő lyan elnevezést kap, amelyet a világ minden táján értenek, és amiről mindenáron lebeszéli akarod a kiírót.

  53. Csupka Erika

    2009. október 11. @ 20:38

    Kollár Zoltánnak!
    Hangsúlyozom,itt csak azt kéne tenni,hogy kommentárokat iírunk a 9 döntőbe jutott névről.és a kiíró mintegy segítségnek használva ezeket a véleményeket ,dönt majd a győztes névről,
    amelyet a repülőgép szempontjából a legmegfelelőbnek itélnek majd meg.

    Én nem tartom jó ötletnek az Eye Q nevet,hagyjuk az ilyen elnevezéseket meg a külföldi találmányoknak,én momentán ki sem tudom mondani,nem így a Nimródot,a Turult,vagy a Hunort!

    Amugy is egy szánalmas nyelv az angol, csak egy kérdés,hogy mondják angolul,hogy testvér? Sehogy mert nincs rá szavuk.

    Tanulják meg külföldön ezeket a magyar szavakat,hiszen ezt a találmányt,magyar emberek alkották,tehát,hajrá:Turul,Hunor,Nimród!

  54. Skrobár József Szte.

    2009. október 12. @ 21:46

    Eye-Q. névvel nyerő lehet ez az igazság , a piac erre harap és hogy az Eu.-nak és a szomszédos országoknak . hogy ne csak a Háború jusson az eszébe, hanem a nemzet és vagyonbiztonsági technikánk is, ezért az Eu.-ban a Turul névre keresztelném ! Remélem ezzel segítem a munkájukat . Kéz és lábtörést !!! !

  55. Székely Nóra Anna

    2009. október 13. @ 15:42

    Ezek közül a nevek közül az eye-q a legnormálisabb. Szép, szép a magyar nyelv, de az, hogy egy külföldi valaha is kimondja azt, hogy fürkész pl, csak néhány akadálya van: nem tudja az ü és é-t értelmezni valamint az sz helyett is valamilyen érdekes hangzó sikeredne, ami szerintem röhejessé teszi az egészet. Ugyanez a gond a Nimróddal is.
    Szerintem a mai magyar gazdasági helyzetnél ennél sokkal inkább figyelembe kéne venni a külföldi piacokat, ugyanis nehezen tudom elképzelni, hogy józsibácsi az alföldön bérel egy ilyet és megnézi hogy milyen a termés.
    Az is érdekes, hogy a kiíró azt hiszem az első forduló után azt írta, hogy nem akar olyan nevet, amiben eye-szerepel. Ennek szerintem akkor lenne igazán létjogusultsága, ha egy automata gépről lenne szó. Értsd, robotpilóta.
    Na, ennyit erről, de szerintem nem kéne elszúrni egy ilyen jó kis gépet átgondolatlan névválasztással. eye-Q.

  56. Péter Zoltán

    2009. október 14. @ 13:58

    Azt hiszem, ennyi érvelés ami itt az egyik hozzászóló részéről létrejött, meggyőző volt számomra. Az más kérdés, hogyan dönt majd a zsűri. Mindenesetre semelyik hozzászólás sem volt olyan alapos és kimerítő mint K.Z. írásai, ami tény. Kedves K.Z, neked esetleg tanítanod kellene, nem gondolod? A szellemed és probléma érzékenységed, a lényeglátásod messze túl van azon, hogy azt itt megértsék, nem is tudom miért vagy itt még. Hagyd, hadd döntsenek rosszul, ne a te problémádnak érezzed már az egészet. Kimásolhatom az írásaid? Nagyon tetszenek.

  57. Szabó Sándor

    2009. október 15. @ 09:13

    Tisztelt Kollár Zoltán!

    Örömmel olvasom ki soraiból, hogy más hozzászólókkal -magam is beleértve- ellentétben ön anyagi felelősséget vállal(t) azért, ha esetleg az ön által javasolt név anyagi kárt okoz a cégnek. Ez minden bizonnyal megnyugtató a cég számára.

  58. Molnár Mária

    2009. október 15. @ 10:08

    Sajnálom, hogy csak késve értesültem a névadás pályázati lehetőségéről. Remek ötletnek tartottam volna: AVATAR.A hinduizmusban az avatár egy Halhatatlan Lény inkarnációja (megtestesülése), vagy magáé a Legfelsőbb Lényé. A szanszkrit Avatāra szóból ered, amelynek jelentése „földreszállás”.
    Az avatár az élet és az emberiség fejlődését testesíti meg.
    Gratulálok az első magyar robotrepülő “Atyjainak” ! Avatar-ral vagy -e nélkül, de a fejlődést szolgálja!

  59. Kollár Zoltán

    2009. október 15. @ 13:20

    Kedves Szabó Sándor!

    Szerintem a 17 év reklámszakmában eltöltött évem, a rengeteg kiváló céges referenciamunkám, és a felsőfokú marketinges ( beleértve reklámpszichológiát ) tanulmányaim sikeres befejezése talán némi alapot és olyan tudást és tapasztalatot adott, amely önmagában felelősségteljessé teszi a kinyilatkozásaim, és nyugodt lelkiismerettel tudok javaslatot tenni arra, amelyik ötlet valóban piacképes. Én abból tudtam válogatni, ami itt szerepelt. Ennek tükrében pedig kétségkívül szakmai ismereteimre hagyatkozva az EYE-Q az, amelyik viszi a pálmát. Az, hogy esetleg más név lesz kiválasztva, azt mondom, ám legyen. De én mindenesetre szóltam és a tudásom adtam ingyen jó tanácsként. Ha ezt valaki nem fogadja meg, szíve joga, de ennek ódiumát viselnie kell. Hangsúlyozom, ez egy szakma, és én mint ennek értője szólok és véleményezek csupán.

    A beteg is felállíthat magának diagnózist, és kezelheti magát ha jobban ért hozzá mint az orvos. Nem az orvosnak fog fájni mindenesetre.

    Én az időmet és tudásomat adtam bele itt a véleményezésbe. Nem muszáj elfogadni.

  60. Csupka Erika

    2009. október 15. @ 13:41

    Remélem nem is fogják elfogadni,mint modta az előttem szóló,”a beteg által felállitott diagnózist”.De már nemsokára kiderül,és szerintem a Turul név lesz a nyerő.

  61. Csupka Erika

    2009. október 15. @ 13:44

    Ha igy lesz,helyesen és szakmailag a legjobb döntést hozták,de jo a Nimród is vagy a Hunor.

Szóljon hozzá!

Hirdetés