Európa azért is kiemelt, mert spanyol városokkal van már együttműködés az AAV-k kísérleti repülésére, illetve Norvégiában megkapták már az első külföldi pilóta nélküli kereskedelmi engedély. Másrészt Európában van a székhelye a legnagyobb konkurensük, többek között a Daimler hátterével fejlesztő Volocopter légi taxinak is. Személyes vonatkozás lehet, hogy tavaly Huacsi Hu a Wolfgangsee partján vehette át John Travoltától a képen a kezében látható Repülés Európai Élő Legendája kitüntetést.
Néhány napos a kanadai repülésügyi hatóság friss engedélye, melynek alapján pilóta nélküli kísérleti utasrepüléseket lehet időszakosan folytatni Quebec tartományban. Az engedélyre biztos hatással volt a tavalyi fényfestés és repülés, amit az EHang cég a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet (ICAO) 75 éves ünnepségén Montreálban bemutatott. Ez a különleges üzemelési engedély az első az amerikai kontinensen, Kínában már korábban megkapták.
Kínában már többször pilóta nélküli utasrepüléseket rendeztek, a koronavírus miatt csak egy-egy utassal. Egy ilyen tengerparti bemutatóról irtunk bővebben a Hölgypilóták blogunkban.
A tavalyi éves jelentésükben a Nasdaq-ra leírták, hogy több mint 60 darab EHang 216 pilóta nélküli légi taxit építettek, elérkeztek a sorozatgyártás előszobájába.
A napokban tették le az alapkövét az első kínai gyáruknak, ahol évente 600 darab gépet építenek. A központ több funkciós lesz, egyéb légi megoldások és a fiatalok képzése is benne foglaltatik. A 6 millió dolláros beruházást a Junfu városa területtel és épületekkel támogatta.
A cikk írása közben újabb fejlesztésről kaptam az EHang-től levelet. A korábbi mentési és teherszállító változatok mellett ma mutattak be egy tűzoltó robotot, amit EHang 216F néven fejlesztettek.
A maximális 600 méteres repülési magasság mellett a 216F akár 150 liter vizet vagy tűzoltó habot és 6 tűzoltó bombát képes szállítani egy felszállással. A 216F egy látható fényű zoom kamerát használ a tűz helyének gyors azonosításához. Ezután felveszi a legjobb repülési pozíciót, majd lézeres célzókészülékével bombákat lő ki. De képes locsolócsővel vizet vagy habot is permetezni a tűzre 10 méter távolságból. A nagy tűzre rajok is mehetnek.
Kína meg a világ tele felhőkarcolókkal, sok emeletes házakkal, minden tűzoltóság szívesen alkalmazna ilyen robotokat. Csak ez egy hatalmas piac, ahol kisebb a rizikó, mint az utasszállításban.
Forrás: EHang Holdings Limited (Nasdaq: EH)