Levegő szamurája, Yoshi Muroya nyerte a Lausitzringet, de Martin Sonka vezeti továbbra is a világbajnokságot
Red Bull Air Race német futama a Lausitzringen pár perccel ezelőtt ért véget a japán pilóta győzelmével. Facebook közvetítésem után jöhet egy koncentrált élménybeszámoló.
Az idén két futamon – Budapesten és Portóban – voltam ott a helyszínen és négy futamot követtem végig online, amúgy ezt ajánlom minden szurkolónak, mert a Red Bull hangulatosan közvetít tele riportokkal, lassításokkal, belső kamerákkal.
Yoshihide Muroya – győztes repülése a videón – az idén már harmadszor áll a dobogó tetején, ez rajta kívül senkinek sem sikerült. Ha egyenletes lett volna az éves teljesítménye, akkor már rég világbajnok lenne, mert csak négy pont az összesítésben a hátránya Martin Sonkával szemben, de idén két nulla pontos futama is volt.
Portóban a japán törzsszurkolókkal együtt néztem a versenyt, ahol Yoshit a második körben megverték. A harakiri hangulat csak a verseny végére engedett fel, egy japán lány a pilótát az egész világon kísérő nagy csapatból rengeteg könnyet hullatott a levegő szamurájáért.
Yoshi újságíró csapatából Yuichi minden versenynapon japán ünneplőbe öltözik, még három éve Pesten találkoztam vele először. Portóban a képen láthatóan arra tippelt, hogy legközelebb Yoshi nyer, én Martin Sonkát éreztem erre a helyre. Láttam a mai sajtótájékoztatón, hogy mindenki átengedte neki a fő helyet a bajnokkal szemben.
A gyors beszédű ausztrál pilóta, Matt Hall repül talán a legelegánsabban a mezőnyben, főleg a nagy totál képeken látható, mintha táncolna és olyan finoman jön vissza talpra a pálya végén az óriáskör fordulókból, hogy öröm nézni. Ma óriási szerencséje volt, amikor bekerült a legjobb négybe.
Párbajtársát, a francia pilótát kettő ezred másodperccel verte meg. A franciának a kiesés ellenére fülig ért a szája, vagy kétszer elmondta a riporternek, hogy csak 11 méterrel kapott ki a nagymenőtől. Ez egy gyorsasági akadályverseny, ahol a pilóták 200-350 km/h közötti sebességgel kerülgetik a kapukat, a mester pilóták 50 -52 másodperc alatt repülték le az autóverseny pályán felállított kapukat.
Matt Hall második lett, Martin Sonkából kivette az erőt az utolsó párbaj a kanadai Pete McLeoddal. A párbaj izgalmát a versenyszabályok hozták, mert eddig ők voltak a két legjobban teljesítő versenyző a világbajnoki sorozatban. Sonka a legjobb időt repülte a 14-ek között, a kanadai meg nem eléggé vízszintesen haladt át egy kapun, ezért kapott 2 másodperc büntetést, igy kerültek ki-ki alapon szembe egymással.
McLeodnak szerencséje volt, hogy az ellenfele kétszer vétett ilyen hibát. Ha Goulian büntetés nélkül repül, akkor Martin Sonka az amerikai pilóta személyében többnyire a mezőny végén repülő könnyű ellenfelet kapott volna, és nem repüli ki magát már az elődöntőben.
Muroyát ma nem lehetett megverni, de Sonka elfogyó erővel ma csak harmadik lett. Lehet, hogy ez a ma elvesztett 3 pont hiányozni fog a végső elszámolásnál. Pedig sok szurkoló kisérte el a szomszédba, a Csehország melletti pályára Lausitzringre.
Az esélyeket latolgatva Sonka az amerikai és az utolsó futamban otthon versenyző Chamblisst, illetve az előtte álló kanadai McLeod-ot is kemény ellenfélnek mondta a levegő szamurája mellett. Már csak ennek a négyesnek van matematikailag esélye a világbajnoki címre. Ha Indyben október közepén ők lesznek a legjobb négyes, akkor Sonkának elég egy második hely is, ha a japán pilóta újra nyerne. Ha nem, akkor végezhet hátrább is. Lehet látni, hogy sokszor nüanszokon múlik az eredmény, izgalmas véghajrá elé nézünk.
Akiket további részletek érdekelnek, az nézze meg a Facebook közvetitést vagy böngészhet a Red Bull Air Race oldalán az eredmények között.