58 darab Bell Osprey billenőrotoros gépet rendeltek 4 milliárd dollárért
2024-ig még gyártják a címképen látható Osprey-t, a Halászsast, csak utána jön a billenőrotoros szállítógépek új generációs változata, a szintén Bell Boeing Valor.
Repülőmérnök szakértőnk bemutatta már korábban a Boeing Bell V-22 Osprey billenőrotoros mutáns öszvért, amely a helikopter és a merev szárnyú gép előnyeit hozza egybe főként a tengerészgyalogosok számára.
Zenés képeslapunkon látható, hogy a rotorok a haditengerészeti igények miatt összecsukhatóak, a Halászsas ugyanakkor gyorsan képes szállítani katonákat, vagy külső felfüggesztéssel akár terepjárót, vagy löveget is.
A Boeing közleménye szerint, amely óriás cég a Bell helikopter gyárat is lenyelte, 39 darab CMV-22B típust adtak el a haditengerészetnek, 14 darab MV-22B típust a tengerészgyalogságnak, még négy ilyet a japán kormánynak és 1 darab CV-22B típust a légierőnek. Utóbbinál azt saccoljuk, hogy ez lehet majd az elnöki különgép, mivel ez már több, mint helikopter. Az elnöki helikoptereket hagyományosan az amerikai haditengerészet üzemelteti, ezért lesz a hívójele, amikor az elnök is utazik vele, Marine One.
A billenőrotoros gép a repülőnapok sztárja, a hírek szerint így hátrább csúszott a következő generációs billenőrotoros gép, a Boeing Bell V-280 Valor páncélozott kompozit és nagy utazó sebességű heli-repülőgép fejlesztése.
Forrás Bell Boeing