Tűzoltó repülőgépekkel a kaliforniai erdőtüzek ellen új videónkon
Több hidroplán jobb lenne, talán a legnagyobb szárazföldi gépek nem tudnak egyszerre akkora területű tüzet eloltani, mint egy hidroplán flotta.
Kaliforniában együtt küzd a lángokkal a Boeing B747 Global Supertanker, a világ legnagyobb tüzoltó repülőgépe és a McDonell-Douglas DC-10 Air Tanker.
Ezek az óriásgépek a tűz fölé egy felvezető repülőgéppel érkeznek, amely kis vizcsikot bocsát ki ott, ahol a nagyoknak dobnia kell az oltóanyagot vagy a vizet. Lemennek akár 50 méter alá is és 200 kilométer alatti sebességgel repülnek a dobásnál. A Supertanker több mint 70 000 liter vizet vagy oltóanyagot vihet, a DC-10 az kisebb, 40 000 liter alatti a hasznos terhelése.
Néhány kisebb hidroplán és egy óriáshelikopter is szerepel a videóban, ahol a képekben is a tüz elleni harcra, a dobásokra koncentráltam.
A videóban látható a városban a park tüzét oltó két olyan hidroplán, amely tipus Horvátországból járt 10 éve a Balatonon is
Az erdőfelügyeleteknek Fire Service néven különböző tűzoltó repülőgépeket használó szolgálatuk van és szerződést is kötnek a videóban is látható nagygépekkel. Ennek ellenére azt gondolom, hogy nagyobb lehetne a kapacitásuk hidroplán flottával. A videóban látunk olyan helikoptert, amely fél vagy 1 tonna vizet tud egyszerre dobni. A városi parkot oltó két hidroplán 6 tonnát vehet fel, de mondjuk egy Beriev Be-200 sugárhajtású hidroplán 20 tonnát dobhat egy müveletben akár több helyre, aztán a sugárhajtóművel gyorsan fordulhat a következő vizfelvételhez, ami legközelebb van.
Talán itt lenne az ideje a katasztrófa kapcsán az összefogásnak, a Berievek már jártak sok helyen a világban, én is irtam a portugál erdőtüz oltásukról.