eHang autonóm légitaxik többszörös osztrák-kínai összefogással
A kínai eHang cég stratégiai partnert keresett a pilótanélküli légitaxija gyártására, engedélyeztetésére és egész világon való elterjesztésére.
Ebben a videó előadásomban foglalkoztam utoljára a kínai eHang 184 pilóta nélküli légi taxival az idén, a videón 9 perc 54 másodpercnél kezdődik.
Azóta ők is sokat fejlődtek, építettek egy 2 személyes változatot is pilóta nélkül. Mivel sorozatgyártás előtt állnak, ezért stratégiai partnerként bevontak egy kínai-osztrák céget a munkába, amely eredetileg egy osztrák kompozit repülőgép alkatrész beszállító volt szinte az összes neves repülőgépgyárnak az egész világon.
10 éve a kínai Xi’an repülőgépgyár az osztrák részvények 90 százalékát megvásárolta, de megmaradt a cég eredeti osztrák neve FACC: Fischer Advanced Composite Components AG és a központja is Salzburg környékén található. Bár több mint 40 országban vannak gyárai és fejlesztési egységei.
A FACC és az EHang szorosan együtt fog működni az ipari partnerekkel, a politikusokkal és a légiközlekedési hatóságokkal a légtérben a mobilitási megoldások megvalósítása érdekében. A hatóságokkal egyeztetve tervezik, hogy gyorsítsák fel a személyes légi közlekedés eszközeinek kereteit és szabályait kijelölő rendeletek megalkotását, majd ezt követően hozzanak létre egy tesztelési lehetőséget Ausztriában.
olvasható a november végén a kinai Guangzhou-ban, az eHang székhelyén aláírt stratégiai megállapodásról szóló közleményben.
A címképen és a videó második felében most látható először a kétszemélyes eHang 216 pilóta nélküli repülése, mégha csak szolidan is emelte föl az osztrák-kinai stratégiai partner cég két vezetőjét.
Az eHang nemcsak első volt a pilóta nélküli légitaxik bemutatásával a világon, hanem a videón látható fényfestést is feltalálta drónokkal, mert eredetileg sima drónokat gyártott és gyárt ma is. Nemrég több mint ezer, pontosan 1374 drón együtt repülésével Guinness rekordot jegyzett.
A fényfestés az égen jópofa játéknak tűnik, pedig kicsiben ez is a pilóta nélküli lég taxik irányításáról szól. Igy talán könnyebben elhisszük, hogy azok még ilyen nagytömegben repülve sem fognak a levegőben összeütközni.
Remélem, hogy talán jővőre Ausztriában lefilmezhetem majd az eHang mindkét utasszállító drónjának kisérleti repülését.
Forrás: FACC AG és eHang