Volocopter mobil légitaxi állomásokat mutatott be Berlinben
A pilóta nélküli kísérleti teszt repüléseket az állomások között ősszel Szingapúrban tervezik.
A helyből felszálló pilótanélküli városi légitaxi üzletág megteremtéséhez három dolog szükséges. Az első maga a pilóta nélküli légi jármű, amelyből a világon több mint 100 épül, különböző fejlesztési fokon. A második elem a taxi állomás és a földi infrastrukturális háttér, ezzel komolyan csak a Volocopter foglalkozott eddig is, ő hozta nyilvánosságra ennek terveit. Harmadik meg a kereskedelmi drón repülés szabályozása, ami szintén nagyon lassan halad, döcög a világon.
Az elemek összekapcsolásának sorrendje normál menetben az lenne, hogy a pilóta nélküli légi jármű kereskedelmi engedélyt kap. Ehhez viszont hiányzik a rá vonatkozó UTM szabályozás, ami az Unmanned Aircraft Systems Traffic Management – pilóta nélküli légijármű rendszerek forgalmi menedzsmentjét biztosító megoldások együttese.
Berlinben a Tengelhof reptér nagycsarnokában ma nyílt meg a Greentech, vagyis a Zöld Technológia kiállítás. Alex Zosel a Volocopter egyik kitalálója és társ alapítója kijelentette, hogy az autonóm légi taxik kereskedelmi engedélyének megszerzése még nem időszerű kérdés. Ezért ők a földi taxiállomásra és annak infrastrukturális háttérre koncentrálnak, ebben a Skyports a befektető és a Brandlab a közösen kiválasztott tervező partnerük.
A képeken látható mobil Volo-Port prototípuson működnek az ügyfélszolgálatok, beleértve a repülés előtti ellenőrzéseket, az utasok társalgóit és a beszállási eljárásokat. Alkalmat ad a földi műveletek és szolgáltatások gyakorlati tesztelésére, beleértve a Volocopter akkumulátor-cseréket és a töltést, a karbantartást, a biztonsági ellenőrzéseket. Kapcsolódik hozzá a teljes ügyfél út, rendelés, fizetés, mobil app, ezek viszonylag már kidolgozott rendszerek a földi taxiknál.
Ha ez mind megvan, akkor Zosel szerint a városi szintű kísérleti repülésre lehet szabályt alkotni és akkor ők képesek felszállni. Mindezt Szingapúrban tervezik még ebben az évben. Nem véletlen, hogy a kiállítás előtt többször mutatták korábbi videójukat, melyből én is dolgoztam az előadásom készítése során.
Az általuk javasolt rendszer a levegőben visszatér a repülés kezdeteihez, amikor légi folyósok kötötték össze a reptereket. Volo-Portok között lesznek kijelölve bizonyos magasságban légi folyosók, ahol egy irányban áramolhatnak a Volocopterek. Ezt autópálya felett már mutatták 50 méteren.
A két személyes gép így bőven elég, mert ha négyen akarnak utazni, akkor kettőbe szállnak be, stb. Ellenkező irányban meg egy másik folyosón repülnek.
Végül többféle, egymásba is nyitható Volo-Port típust fognak tesztelni a felhőkarcolók tetejétől a vízi pontonon át a vasútállomásig meg az egyszerű városi állomásig.
Egyelőre ennyit a Volo-Portokról, a Tengelhof reptér nagycsarnokában még másik két légitaxi és szerepel. Az Ausztriába „beházasodott” kínai eHang, a videón 10 perctől, és a Cityairbus, amely egy autót hordozó drónként repül, a másik videó előadásomban mutatom őket. Az eHang és Cityairbus kiállításon való szerepléséről jövő hét elején írok majd.
Forrás: Volocopter GmbH