Ehang és Volocopter újra nagyot léptek a városi légi mobilitás fejlesztésében
Bárhova nézünk, a légi utasszállításban csak a zsugorodást látjuk. Ezért még inkább üdítő színfolt a légitaxi üzlet két világelső cégének folyamatos fejlődése. Konkrétumok a tőlük kapott friss hírekben.
Ehang és a kísérleti légi övezetek Kínában
A kínai Ehang repült eddig a legtöbbet pilóta nélkül utasokkal, gyártott legtöbb légi taxit. Készen áll arra, hogy a hatóság által a városi légi mobilitás – UAM – számára biztosított kísérleti övezetekben repüljön.
Kína Polgári Repülési Igazgatósága nemrég bejelentette az első pilóta nélküli polgári repülési kísérleti övezeteket – rövidítve UCAEZ. A lista 13 városra terjed ki, köztük a két legnagyobbra is. Peking, Sanghaj, Hezhou, Hangzhou, Zigong, Anyang, Nanjing, Tianjin, Yulin, Shenyang, Dongying, Anqing és Ganzhou. Másrészt a hatóság az ipari szereplők számára egyablakos csatornát, gyors elbírálást biztosít a légi alkalmasság, a légiforgalmi irányítás és az üzleti engedélyezés területén.
A légtereket az önkormányzatokkal kell egyeztetni és a meglevő infrastruktúra felhasználása is kívánatos.
Az Ehang emiatt nemcsak pilóta nélküli légitaxi gyártó és légi taxi társaság lesz, hanem a parancsnoki központokon keresztül tervezi az UCAEZ-ek üzemeltetését is. A kísérleti övezetekben az Ehang nemcsak légi utasszállítást és városnézést tervez. Plusz légi logisztika, légi tűzoltás, sürgősségi mentés, orvos szállítás és más speciális feladatok is szerepelnek.
Volocopter a VoloIQ „agyat” a Lufthansa szolgáltató vállalatával hozza létre
A Volocopternek nehezebb a helyzete, mert többnyire csak pilótás repülést engedélyeztek neki, utasokkal még nincs tapasztalata. Másrészt úgy döntöttek, hogy tovább fejlesztik a légi taxit is.
A VoloCity kétségtelenül impozánsabb lett, mint a kínai EHang 216.
Korábbi videómból is látható, hogy ők is uralják a teljes szolgáltatási vertikumot. Jelentős fejlesztéseik vannak a légi mentés és a mezőgazdaság számára.
A Volocopter a jövőben a mesterséges intelligenciára bízza a folyamatok kezelését. A Lufthansa Industry Solution céggel együtt építik ki a VoloIQ-t, a városi légi mobilitás szoftver platformját. A Lufthansa szolgáltató vállalatának nagy gyakorlata van a nagygépes területen. Repülési folyamatok, utaskezelés, repülőgépüzemeltetés és más területeket említenek.
A mesterséges intelligencia felhasználásával a VoloIQ ezeket a funkciókat „kicsinyíti”. Beilleszkedik az intelligens város koncepciójába. Nemcsak az utaskezeléstől a légi útvonalak felügyeletén át a VoloCity légi taxi karbantartásáig fogja át a folyamatokat, hanem a többi mobilitási lehetőségről is információkat ad az összes szereplőnek.
21 videónk erről a témáról
Iratkozzon fel Youtube Csatornánkra
A VoloIQ növeli biztonságot és a hatékonyságot és már bekapcsolódik a kísérleti repülések szervezésébe és a VoloCity légjármű tanúsítási folyamatába.
Lehet tippelni: melyik légitaxira vehetünk először jegyet Európában?
Forrás: Ehang és Volocopter