Volocopter légitaxit a világon először befogadta a nagybetűs Légiközlekedés
A magyar származású Udvarházy István találta fel a légiközlekedésben az operatív lízinget. Ez az új repülőgépek piacra kerülésének legfontosabb motorja.
A Volocoptertől kaptam a hírt, hogy egymilliárd dollár keretet biztosit egy lizingcég a Volocopter gépcsalád értékesítéséhez. Az Aviation Capital Group (ACG) mindkét nagy cégtől, az Airbustól és a Boeingtől is vesz új repülőgépeket. Néhány általunk is ismertebb ügyfele az El Al, az airBaltic, a VIVA, a TUI.
Mint a fociban a játékosmegfigyelők, az ACG japán anyacége korai befektetője volt a Volocopter német start-upnak. Másrészt az ACG fejlesztésekre fokuszáló alelnöke nem más, mint Udvarházy István junior.
A megállapodás minden jelenlegi Volocopter repülőgép típusra vonatkozik. A VoloCity városi légitaxira, VoloConnect városközi légi taxira és a teherszállító VoloDrone-ra is. Közösen kidolgozzák a lízing feltételeket. A szállítások pedig akkor kezdődhetnek, amikor a Volocopter megszerzi az európai és amerikai polgári légügyi hatóság kereskedelmi engedélyét a repülőgépekre.
Nem tudunk még árakat, de az biztos, hogy az összeg több száz Volocopter repülőgép lízingbe adását teszi lehetővé. Talán az említett légitársaságok lesznek az első bérbevevők, ki tudja.
A helyből felszálló, elektromos hajtású – eVTOL -, önvezető vagy nem önvezető légi taxi üzletben sokan példálóztak a Kennedy repülőtér Manhattan útvonallal. Annak idején a székháza tetejéről helikopterrel ezt a PanAm biztosította. Nagyságrendileg a taxihoz képest az utazási idő eVTOL légi taxival kevesebb, mint az ötöde, az önköltsége is hasonló.
Bár a VoloCity csak két személyes, de már sok éve kidolgozták a nagyobb tömegű utasszállítást, ami a videómon 7 perc 28 másodperctől látható.