Önvezető repülő vitorlás flotta mint tengeri zöld hidrogéngyár
Egy brit startup tök egyszerűen termelne hidrogént a tenger vizéből. A tengeri szélerőművek a szélenergia negyven százalékát hasznosítják. A Drift Energy startup ezzel szemben a kétszeresét ígéri.
A folyamat a következő. Egy hajó testét a vízből kiemelő repülő vitorlás generátort vontat a víz alatt, ahol a sodródási energiából lesz az áram. A villany hajtja a vízbontó berendezést a hajón. A hidrogént tartályba tölti, az oxigént pedig visszaadja az anyatermészetnek, akár az őserdők.
A hajó folyamatosan képes megkeresni a legnagyobb szelet, legjobb áramlatot, innen adódik a dupla teljesítmény.
Az első lépés nagy reményekre jogosítja a céget. A címlapon látható még ember vezette repülő vitorlással két óra alatt 6 liter hidrogént állítottak elő. A második kísérlet ugyanez önvezető üzemmódban, ez egy meglévő technológia. Aztán ezeket rajokba szervezik, mondjuk tízesével. A rajokat egy kikötő vagy egy anyahajó szolgálná ki. A robothajó meg már nem egy újdonság, irtunk róla korábban.
A rajok nemcsak bébi méretben, hanem nagyobb hajók formájában szelhetnék az óceánokat, miként most az Amerikai Kupában. 50-60 km/h sebességet is elérhetnek.
Ott már repülő vitorlások hajóznak, a vitorlákat már számítógépek segítségével állítják és a hajó testeket, vízi szárnyakat kompozitból építik, mint a repülőgépeken.
A hidrogén tárolható tartályokban. összenyomható és lassan bármilyen közlekedési eszköz “benzine” lehet. Olvastam nemrég, hogy Szolnokon olyan vasúti szerelvényeket gyártanak, amelyek Németországban hidrogénnel üzemelnek.
Forrás Drift Energy