Közel Afrikához Bécsből az Ethiopian Dreamlinerével
A héten Afrika legjobb légitársaságának üzleti találkozóján jártam Budapesten. Amit az Ethiopian légitársaság 20 éve magyar képviselője, az Aviareps Magyarország szervezett az utazási irodáknak és jegyértékesítőknek. A címképen Saba G. Kassaye a légitársaság régiós igazgatója Bécsből. Mögötte a poszteren a magyarok számára legkedveltebb járat irány a császárvárosból Afrika és az Indiai Óceán szigetei.
A régiós vezető kiemelte, hogy október végétől eggyel növelik a járat heti frekvenciáját, így a hét minden napján repül majd Bécsből Addisz Abebába a légitársaság. Tóth Attila, a légitársaságot képviselő cég ügyvezetője prezentációjában hangsúolyozta, hogy a magyar utasok az észak-dél irányt, köztük a Seychelles szigeteket kedvelik leginkább.
A Bécs-Addisz Abeba légiút nagyságrendileg 7 órán át tart, az időeltolódás is csak egy óra. A képen látható Dremaliner Bécsből este tízkor száll fel és fél hatra ér az Etióp fővárosba. Az átszálló utasok nyolc óra körül indulnak tovább, déltájban már megérkeznek a képen látható legkedveltebb célállomásaikra.
Egyébként Etiópia is turista célpont, a légitársaság utazási irodája különböző karakterű utakat kínál, amik Ethiopian belföldi járatokon gyorsabban megközelithetőek.
A Boeing B787 Dreamlineren 24 ággyá alakítható üzleti fotel és 246 turistaülés található, lehet venni wifit is. Három érdekesség, ami nekem nagyon tetszik. Turista jeggyel rendelkezők tehetnek ajánlatot a járat első osztályán szabad ülésekre. Aki a legmagasabbat ígéri, az olcsóbban próbálhatja ki az első osztályt. Ha valaki a turista osztályon csak kényelmesebben utazna, az utazás előtt nem sokkal kis ráfizetéssel övé lehet a mellette levő szabad ülés is.
Plusz a nap közbeni európai desztinációk, hiszen a földön pihenő repülőgép nem hoz bevételt.
Abszolút versenyképes teljes áron, jelenleg nagyjából 40 ezer forintért oda-vissza két-két órán át repülhet az utas Bécsből Dreamlineren Koppenhágába. Ami nemcsak ráhordó járat, hanem önálló cél is lehet például hidroplán rajongóknak. Koppenhága és Aarhus között repül naponta többször Európában egyedül menetrend szerint hidroplán.
A 75 éves légitársaság Ausztrália kivételével minden földrészre indít járatokat kétfolyosós modern gépekkel, ahol a legtöbb az Airbus A350, majd jön a Boeing B787 Dreamliner és néhány régebbi Boeing B777 Tripleseven. A rövidebb utakra pedig az egy folyosós gépeik a Boeing B737 és a légcsavaros Bombardier-ek. A modern flotta miatt a repülőgépek átlagéletkora 6 év, az Ethiopian Afrika legbiztonságosabb légitársasága, állandóan nyereséges és sok szakmai díjjal rendelkezik.
Ethiopian Cargo Budapesten
Tavaly óta a légitársaság Boeing B777 cargo gépei hetente egyszer leszállnak Budapesten. Honkongból jönnek és a belgiumi Liege városába folytatják a repülést. Az üzleti találkozón megjelent a Budapest Airport cargo vezetője, az alsó képen balról Kossuth József. Információim szerint délután a cargo járat bővítésről tárgyaltak a repülőtéren.