BETA Alia CX300 e-repülőgép ÚJ Zélandon
BETA jövő év elejétől Új Zéland szigetét is bevonta a nemzeti légitársasággal karöltve kísérleti repüléseibe.
A BETA Technologies egy jelentősebb amerikai fejlesztő a hagyományosan (CTOL) és a helyből felszálló elektromos hajtású repülőgépek (eVTOL) piacán. Az alapító vezér Kyle Clark maga a berepülő pilóta.
Egy hónapja volt a videón látható olyan BETA Alia CX300 CTOL e-repülőgép berepülése, amely már az egy éve épített csarnokban az új gyártósorról került le. Az első sorozatgyártású CX300 közel egy órán át tartó berepülés magába foglalt egy felszállást, több mint 2000 méter magasra való emelkedést, sebesség növelést, fordulókat, a futópálya feletti áthúzásokat és egy normál leszállást.
Pár napja pedig a CX300 tolólégcsavaros változatra megállapodtak az Új Zélandi nemzeti légitársasággal. Jövő év elején először egy kisebb város repterén veszik fel a fordulatot, majd kiterjesztik a kísérleti járatokat a környező repterekre. Végül a főváros Hamilton következik.
Közben a légitársasági pilóták közül is néhányan megtanulják az ALIA cargo vezetését és részt vesznek a kísérletben. Az Air New Zealand 60 kW-os mobiltöltőket helyez el Hamilton, Wellington és Blenheim repülőtereken, amelyek körülbelül 90 perc alatt töltik fel a repülőgépet.
A BETA 2026-ra reméli a rotorok nélküli repülőgép kereskedelmi engedélye megszerzését, és akkor először az Új Zélandi postajáratait teljesítenék. A légitársaság pedig büszke arra, hogy korábban elhozhatják a jövő technológiáját a szigetre, ami alapja lesz a harmincas évek belföldi légiutazásának.
Forrás: Air New Zealand és BETA Technologies