Airbus 350-1000 sikeres szűzrepülése
Ahogy az már lenni szokott, az Airbus A350 XWB első kereskedelmi változatát is megtoldották negyven üléssel. Tegnap volt az új Airbus 350-1000 sikeres szűzrepülése, jövő év végén már vihetik a légitársaságok az első kereskedelmi példányokat.
Az Airbus fő gyárában, Toulouse-ban a szokásos ceremónia elemek mellett több mint négy és fél órát repült az új gép. Négy legfontosabb eleme közül az első, hogy a szokásos három osztályos elrendezésben 366 széket is elbír, 40-nel többet, mint az A350-900-as modell. Másodszor már majdnem 15 ezer kilométer a hatótávolsága, mondjuk Dubajból még nagy ellenszélben is elrepülhet Sydney-be.
A harmadik a Rolls-Royce Trent XWB-97 tipusú két új gázturbinás sugárhajtású hajtóműve, most ezek a legkorszerűbbek a világon. Másrészt keskenyebb és más alakú a szárny, ezek a fő elemek abban, hogy negyedikként, 25 százalékkal kevesebba fenntartási költsége, mint az elődjéé.
Nem csoda, hogy a légitársaságok már majdnem 200 példányt megrendeltek az Airbus 350-1000 repülőgépből. Ez jól beillik az Airbus repülőgép gyár neo-vonalába, amellyel a korábbi sikeres típusokat is olcsóbb üzemelésre megfiatalítják.