easyJet 80 gramm alatt a széndioxid kibocsátásban
Az easyJet 80 gramm alá tornászta a múlt hónapban utaskilométerenként a repülőgépeinek széndioxid kibocsátását.
A csökkentés egyik módja a forgalomszervezés. Például csak egy hajtóművel gurulnak a gépek, ami évente majdnem 8 kilométer a 266 darab Airbus A320 típusú repülőgépnél, amikor nem működik az egyik hajtómű. Kizárták a segédhajtómű áramtermelését akkor, amikor az áram a reptéren is elérhető. Rendszeresen mossák a hajtóművek kompresszorait is, így jobb azok hatékonysága.
A csökkentés másik módja a modernizálás. Negyedével könnyebbek, de kényelmesebbek az új ülések. A sok kicsi sokra megy, a pilóták nem használnak már könyveket, hanem tabletet, ami 27 kilogramm súlycsökkenés gépenként. 2013 óta cápaszárny van minden új gépen, ami a szárnyvégi örvények levágásával 4 százalékkal javítja a fogyasztást.
A modernizálás igazi programja a géppark Airbus A320neo-ra való cserélése. A neo repülőgépekben az új hajtóművek 15 százalékkal kevesebbet fogyasztanak és 50 százalékkal halkabbak. Az easyJet júniusban veszi át az első Airbus A320neo gépet, amelyből 2022-ig 130 példánnyal a flottája felét kicseréli majd.
2000 óta publikálják ezt a számot, akkor az easyJet széndioxid kibocsátása 116,2 gramm volt. 2020-ra pedig 77 grammot céloztak meg utaskilométerenként.
Forrás: easyJet