Ehang 184 kínai utasszállító drón karácsonykor nyilvánosan repült, de még nem szállított embert
Két éve Las Vegasban a kiállításon világszenzáció volt az Ehang 184 kínai utasszállító drón, végre eljött a nyilvános repülés, egyelőre még utas nélkül.
2016 január elején tolongtak az emberek Las Vegasban a CES kiállításon egy olyan utaskabin körül, amit nyolc darab rotor emel majd a pilóta nélkül a magasba. Az Ehang 184 utasszállító drón kiválasztja a legrövidebb utat a célhoz, beszél a légi irányítással, ha kell más repülő eszközökkel is szót ért. Valós idejű érzékelő rendszere alapján az utasszállító drón repülés közben elkerüli a természetes és egyéb akadályokat, vagy üzemzavar esetén igénybe veheti egy földi pilóta külső segítségét is.
A kínai emberszállító drón akkor, két éve nyitányként beindította ebben az iparban a nyilvános versenyt, amiben eléggé lemaradt. Hiszen a német két személyes Volocopter repült egyedül emberrel, aki még pilóta volt, de azóta már Dubajban autonóm módon kísérleteznek vele. Megelőzte a kínaiakat a német ötszemélyes Lilium Jet, mindkét német start up cég nagy tőkét és komoly befektetőket szerzett. De kijöttek a nagyágyuk is, a Google milliárdos Larry Page a Kitty Hawk-kal, az Airbus a Vahana szintén egy személyes autonóm drónnal.
A kínaiak ezt a két évet tesztelésre használták, voltak emberes repülések, útvonal tesztek, éjszaka is kipróbálták, szél ellenében is sikerrel jártak. 100 km/h sebességgel már biztosan repülnek fél órát. Mindezeket – utas nélkül – előbb zárt körben mutatták be Guangzhou városában egy korábbi kastéllyal is rendelkező inspiráló hangulatú saját telepükön.
Közben a Volocopter mellett ők is tesztelni fognak majd Dubajban, és keresik a kapcsolatot az autonóm légi taxi mint a jövő egyik közlekedésében bízó városokkal, például Szingapúrral.
Karácsonykor egy vicces videóval jelentkeztek a nagyközönség felé. A vicc nem a mikulás sapkában volt elrejtve, hanem a sok emberes beszállásban, ahol mindig azt hitted, hogy hoppá, felszállnak az utassal.
Vajon a sok felsorolt és fel nem sorolt versenyzőből ki lesz az idén az első, aki utast is szállít majd pilóta nélkül a levegőben legalább egy tisztelet körre?