Magnus eFusion bemutató repülés Friedrichshafenben online közvetítésen
Frissitve: Tavaly ott voltunk Friedrichshafenben az Aero-n, a koreográfia most is hasonló. A nulladik napon a Zeppelin hangár előtt indulnak a Siemens elektromos hajtásrendszerrel ellátott magyar gyártású Magnus eFusion kétüléses repülőgépek.
2018 április 18 – Frissítésben jöttek képek a repülésről, amit beraktam egy zenés képeslapba.
A Magnus eFusion HA-XEJ lajstrom számú kisérleti hibrid változatával, ahol egy kicsi dizel motor termeli az áramot, Anton doktor szűz repült még a múlt héten Matkópusztán. Ez a világon az első ilyen hibrid motor. Remélem, hogy ennek részleteiről is beszámolnak majd a kiállításon és akkor azt egy új cikkben közlöm majd.
– vége a frissitésnek –
Tavaly is páros repülés volt, csak nem két egyforma géppel, mint most. Dr. Frank Anton, a Siemens eArcraft program vezetője nemsokára pilótaként repülni fog az egyik géppel. A másik gép pilótája Fábián Gábor – a nyitóképen jobbról – a Magnus repülőgépgyár berepülő pilótája.
#aerofriedrichshafen live: 2 #electricAircraft with #Siemens propulsion systems demonstrate formation flight ? @Frank_E_Anton pic.twitter.com/oQ0fK4zwh7
— Florian Martini (@martini_florian) 2018. április 17.
Amig nem jön új kép vagy videó, addig egy kis történelem. Két évvel ezelőtt mutatták be a Magnus eFusion gépet, akkor még csak a csarnokban. Itt vannak a paraméterei a világpremierről készített helyszíni tudósításomban.
Nemcsak a repülőgépet építik Magyarországon, hanem a hajtásrendszert is itt fejlesztik. Dr. Balázs Gergely György, a magyar fejlesztési vezető nemrég interjút adott nekem erről.
Néhány nappal ezelőtt még Matkópusztán a repülőtéren Anton doktor bemutatta az újdonságokat. Az akkumulátor felett az egyik képen az elektromos hajtásrendszerben a varázsdoboz, ami több hajtóerőt vesz ki belőlük.
Excited to have flown #eAircraft #eFusion with highest power density inverter by @Siemens: SiC #PowerElectronics with micro channel cooling plate fits in box 47mm x 94mm x 141mm, weighs only 900g, delivers 57kW propulsive power. #ElectricPropulsion for aircraft. pic.twitter.com/C4DiYWlUBR
— Frank Anton (@Frank_E_Anton) 2018. április 12.
Vége van a bemutatónak, egyelőre búcsúzom, a többit majd frissítésként a cikk tetején.