Air Asia fapadossal Ázsiában repültünk
Néhány éve a szingapúri airshow kapcsán repültünk Manila, a Fülöp szigetek fővárosa melletti Clark egykori légibázisról Kuala Lumpurba az Air Asia-val, Délkelet-Ázsia legnagyobb fapados légitársaságával.
Amely talán azért a legnagyobb, mert indulás előtt két nappal még lehet rá 50 amerikai dollár áron jegyet kapni egy laptopról két és félezer kilométernél hosszabb útvonalra.
Az élelmesebbek a beszálláskor kilépnek az ablak mellé szóló helyekért, az alábbi képek szerint megéri. A háttérben az a vulkán látható, ami egykor kitört és tönkretette Ázsia legnagyobb katonai légibázisát.
Aztán a maláj szárazföld felett már leszállásnál hirtelen eltettük a mobiltelefont és a kapitány parancsára jól bekötöztük magunkat egy kis szélnyírás partira. Az utaskísérők mindenkit egyenként leellenőriztek, hogy rendesen be van-e kötve. Úgy nézett ki, hogy a szélnyírás itt nem ritka jelenség és a személyzet profi ennek kezelésében.
Néha zuhantunk rendesen a verőfényes téli ázsiai napfényben és ahogy az oktató videókon és az ablakon keresztül látni, először a pilóták a futókat érintették le a betonra a törzzsel úgy két óra irányába, majd visszarántották az orrát pontosan tizenkét óra felé, kellett a szorosra húzott öv, hogy ne kenődj fel az ablakra.
Majd csendesen betaxiztunk a kuala lumpuri nemzetközi repülőtér fapados termináljára, melyet az Air Asia pirosa uralt.
Miként Európában a legnagyobb fapados, a Ryanair mögött az extravagáns Michael O’Leary, úgy itt a birodalom építő egy maláj ember, Tony Fernandes, aki a képen az általa a légitársaság élére választott vezérigazgatónővel, Aireen Omarral látható.
Róla, illetve az Air Asia naggyá növekedéséről írunk majd nemsokára.