Antonov An-148 utasszállító gép zuhant le Moszkva környékén
Szörnyű látni egy Antonov An-148 utasszállító repülőgép roncsokkal teli havas mezőt, az orosz life.ru operatőrét engedték oda a mentőalakulatok, a publikált videót megosztottuk.
Ahogy a Légikatasztrófa a jövőnek üzen című könyvünkben is leírtuk, ilyenkor a legfontosabb a fekete dobozok megtalálása, amelyek rögzítik a repülési paramétereket és a pilótafülkében a beszélgetéseket. Ezek a mérőeszközök már a balesetvizsgálók rendelkezésére állnak.
A képen látható Flightradar24 online szolgáltatás révén bárki megnézheti akármelyik utasszállító repülőgép repülését vagy nyomon követheti azt. A baleset miatt ez a kép az említett szolgáltatás Twitter oldalán látható.
Az adatok szerint a Saratov Airlines Antonov An-148 típusú repülőgépe dél körül szállt fel Moszkva Domodevo repülőteréről, és még az emelkedés során több mint 2000 méteres magasságban tűnt el a radar-képernyőkről. A videón látható roncsok szerint még a levegőben szétesett, így a fedélzeten tartózkodó 71 személy közül senkinek nem volt esélye a túlélésre.
A balesetnek rengeteg oka lehet a tűztől a merényleten át a pilóta hibáig, korai még találgatni, a két fekete doboz anyaga, ha nyilvánosságra hozzák, többet tud majd mondani a közönségnek. Egy ilyen vizsgálat sokáig eltart, röviden az a menete, hogy összegyűjtik és megvizsgálják a roncsokat és a holtesteket. meghallgatják a repülésben közreműködő sok embert, a földről vagy a levegőből a balesetet látó személyeket.
Ha valami eddig nem látható konstrukciós hibára gyanakodnak, akkor a földre parancsolják az összes ilyen típusú repülőgépet addig, amíg nem találják meg a baleset okát. Aztán a repülésügyi hatóságok elrendelik a hibajavítást az összes ilyen gépen, utána kaphatják csak meg az új repülési engedélyt, ennek a szigorú eljárásnak köszönhető, hogy napjainkban ilyen kevés a légi baleset a világban.
Maga a gép egy kipróbált konstrukció, a nyitóképen is látható a típus és irtunk róla korábban részletesen a GÉPMADARAK-ban is. Az Antonov felső szárnyas típusokat Kievben és Oroszországban is gyártják, a repülőgép hétéves korával fiatalnak számít.
Források: Saratov légitársaság és Flightradar24 oldalak