Boeing KC-46 tartálygép sikeres tesztjei
Néhány napja két Boeing KC-46 tartálygép a gyári repülőtérről, Everettből felszállva közel négy órán át teljesítette a típusbizonyítványhoz szükséges feltételeket.
Irtunk már arról, hogy a repülőgépeknek megvan az átváltozási sorrendje. Az utasszállítókból cargok, majd tanker gépek lesznek, vagy átalakítással, vagy modernizálással. A Boeing 767-es típusából született meg a KC-46, amit korábban már bemutattunk.
A repülés során a két gép közel 70 tonna üzemanyagot adott át egymásnak, sikeresen kipróbálták a percenkénti maximális terhelést is, amely közel 5000 liter volt.
KC-46 üzemanyagtöltő járatok eddig 2700 üzemórát repültek és több mint 2500 kapcsolatot létesítettek sokféle az USA légierőjében használt repülőgép típussal, többek között az F18 vadászgépektől a C17 szállítógépeken át a népi nevén Varacskos Disznó A-10 repülő gépágyúig.
Forrás: Boeing Media