Bólogató Red Bull kapuk a Dunán, hangár túra Tökölön
A néha erős szélben bólogató Red Bull kapuk néhány pilótát megtréfáltak, de a „foltozó” csapatok gyorsan újraállították a verseny emblémáit is jelentő 25 méteres tornyokat a Dunán. Tegnap volt a Red Bull Air Race budapesti futamának gyakorló napja, riportunk róla.
Az összetett versenyben vezető cseh pilóta, Martin Sonka hétfőn a sajtótájékoztatón azt mondta, hogy győzni jött Budapestre. Közelről lehetett látni, hogy a Besenyei Pétertől örökölt Zivko Edge 540 gépével odatette magát a Duna fölött, de egyből elcsapott a Parlament előtt egy kaput, majd visszafelé repülve a Margit hídnál is úgy járt. Sikerült videóval elkapnunk a pillanatokat.
Martin a fedélzeti kamerájával is megörökítette a két nem szerencsés eseményt, a videómon azért jobban látszik minden.
A többi győzelemre esélyes pilóta – a japán Muroja, a tavalyi világbajnok Dolderer és a másik cseh pilóta, Kopfstein – sem a Lánchíd alatt jött be a pályára, kivéve sajnos már csak a tesztelőként repülő Besenyei Pétert.
Az erősödő szél miatt le is fújták az edzést, aztán kivittek bennünket Tökölre, ahol a pilóták autogrammot osztottak a közönségnek. A végén beröffentették a második videón látható módón füstködbe burkolták a Corsair felhajtható szárnyú haditengerészeti repülőgépet.
A versenygépek hangárjait a tököli felszállópálya Duna felőli végén helyezték el, ahol talán nem véletlen módon Besenyi Péter Corvus Racer 540 gépe előtt állt a legnagyobb sor. A szemerkélő esőben megkérdeztem Pétertől, hogy milyen lesz az idő és a Lánchíd alatt repülnek-e majd a mesterpilóták. Rábólintott, hogy szombat délutántól visszajön a napsütés, az idő is végre a versenyt támogatja, nem úgy, mint tavaly.
A fotókon is jól látszik, hogy a pilóták árasztják magukból a nyugalmat, kedvesen bántak a közönséggel, nagy örömet szereztek a gyerekeknek, családoknak.