Budapesti utasok felét jövőre és továbbra is két diszkont légitársaság adja
Budapesti bázison állomásozó repülőgépekben 14 : 6 lesz az arány jövőre a két Budapesten legnagyobb forgalmú légitársaság között, székekben meg kicsit nagyobb a várható arány a nagyobb forgalmú légitársaság nagyobb Airbuszai miatt.
Mikor Michael O’Leary vezérigazgató a Malév csődje után két héttel hirtelen felállított egy budapesti bázist, akkor a Ryanairt vizionálta a legnagyobb budapesti légitársaságnak. Közben a magyar gyökerű Wizz Air nagyobb csinnadratta nélkül szervesen évről évre fejlődött, a jóslattal szemben folyamatosan jó pár éve a repülőtér legnagyobb légitársasága.
A légitársaságok néhány napja jövőre is megtették tétjeiket, az ír diszkont a kisebb jelenlegi bázisáról kicsit erőteljesebben fejleszt majd Budapesten.
Váradi József vezérigazgató néhány napja a bejelentésen arról beszélt, 2019-ben egy plusz Airbus A321 gépet hoznak Budapestre, ezzel 14-re növeli a Wizz Air budapesti helyi flottájának számát, plusz két gép még Debrecenben. London továbbra is sláger, szerintem jövőre még biztos, ezért a Wizz új napi járatot nyit Luton mellett Gatwickbe is, amely az Egyesült Királyság második legforgalmasabb légikikötője a London Heathrow után. Talán az sem mellékes, hogy onnan indulnak a tengeren túlra diszkont járatok is.
2019 áprilisában a másik új útvonal Osló, plusz jövőre Wizz járat sűrítések lesznek Frankfurtba, Tel-Avivba és Szentpétervárra, akár heti 6-tal több járat indul majd Budapestről.
Olga Pawlonka, a Ryanair Közép-Kelet-Európáért és a balkáni régióért felelős értékesítési és marketing menedzsere – a képen – tegnap két új bázisgépet jelentett be jövőre Budapestre, amellyel 6 darab 180 székes Ryanair repülőgép állomásozik majd itt. A 6 új járat Bari, Cagliari, Cork, Rimini, Sevilla és Thessaloniki célállomásokra repül majd.
Nem esett szó a közben a Ryanair által bekebelezett Laudamotion légitársaságról, amely szintén repül Budapestre több célállomásról is. A Laudamotion is komoly fejlesztések előtt áll jövőre, reméljük, a budapesti utasaik száma is nő majd.
A bejelentések alapján hallottunk a járatok számáról is. A Wizz Air jövőre több mint 6 millió utasra számit Magyarországról, 83 útvonal 31 országba, ahol szerintem Debrecen ebből várhatóan 10 százalék alatt teljesít majd. Ryanair éves szinten 3 millió utas szállításával számol a Laudamotion nélkül, jövő nyáron 37 városba repülnek majd Budapestről a gépei.
Ma már kevesen kételkednek abban, hogy 2017-ben 15 millió utast meghaladó lesz a Budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér forgalma, ami várhatóan jövőre a BUD2020 programban levő beruházások átadásának is köszönhetően tovább növekszik majd. Szerintem a Wizz Air és a Ryanair kiugró szerepét Budapesten a jövő évben sem veszélyezteti senki.
Forrás: Budapest Airport, Wizz Air és Ryanair sajtóközleményei