Beechcraft King Air
Kéthajtóműves, turbólégcsavaros repülőgép. A Beechcraft gépe 1963-ban repült először.
Bővebben...Kéthajtóműves, turbólégcsavaros repülőgép. A Beechcraft gépe 1963-ban repült először.
Bővebben...Kéthajtóműves, regionális utasszállító repülőgép. Az Antonov gyár felsőszárnyas elrendezésű gépe 2004 decemberében repült először. Az An-148-as 2010 áprilisában Budapesten is bemutatkozott. Az AeroSvit ezzel a típussal nyitotta meg Kijev-Budapest járatát.
Bővebben...Négyhajtóműves, turbólégcsavaros szállítórepülőgép. Az Antonov tervezőiroda a légierő és az Aeroflot közös kívánságának megfelelően kezdett bele az ötvenes évek elején egy két légcsavaros gázturbinával felszerelt közepes szállítórepülőgép kifejlesztésébe.
Bővebben...Akit rabul ejt a repülőgépek világa, kíváncsi a különböző típusokra, azokra az emberekre, akik mindezt kitalálták, megépítették, működtetik, böngésszen a Gépmadarakban, a Repülni Jó repülőgép katalógusában.
Bővebben...A legkisebb Airbus, az A318-as 109, a legnagyobb, az A380-as elvileg 853 utast szállíthat, ha egy megrendelő egyosztályos konfigurációban kérné a gépet. A cég az utasszállító gépek teljes sperktrumát lefedi gépeivel, sőt, az A380-assal új utat nyitott az egy géppel elvihető utasok számát tekintve.
Bővebben...Rövid hatótávolságú, felsőszárnyas, turbólégcsavaros utasszállító repülőgép. Az 1981-ben megalakult francia-olasz gyár első típusával a rövid hatótávolságú, regionális repüléseknek kínált gazdaságos alternatívát. Az ATR-42-es első változatának a fejlesztése 1981-ben indult, majd alig három év múlva felszállt az ATR-42-300-as gép prototípusa.
Bővebben...Az ATR nagyobb gépe az ATR 72. Az ATR első gépe a kisebb, felsőszárnyas, két turbólégcsavaros hajtóművel felszerelt repülőgép az
Bővebben...