DHC-2 Beaver hidroplánba már szerelik az elektromos hajtást Kanadában
Frissítés október 27 Közzétettek két képet a szerelésről, amely a végéhez közeledik. A Magni500 az orrban már a helyén. Decemberre tűzték ki a szűzrepülést. Olyan öreg DHC-2 Beaver repülőgépet ujitottak fel, amelyre most tették rá az úszótalpakat, azok valószínűleg nagyon modernek, kompozitok lehetnek.
Eredeti innen – A MagniX elektromos hajtású repülőgép motorokat fejlesztő társaság tartotta szavát, leszállította Kanadába a 750 lóerős Magni500 elektromos hajtásrendszert. Az 500 az elektromos motor teljesítményét jelöli Kwh-ban, ez most a világ legnagyobb ilyen zöldellő erőműve.
Tavasszal írtam arról, hogy a már kínai kézben levő Harbour Air, a világ legnagyobb hidroplán légitársasága flottáját elektromos hajtással modernizálja. A legkisebben, a DHC-2 Beaverrel kezdik, amely 6 utas szállítására alkalmas.
Az érdekesség, hogy öreg Beavereket alakítanak át, mert már most ideális számukra az elektromos hajtásrendszer egy órás teljesítménye. Greg McDougall, a légitársaság alapító-vezérigazgatója szerint az évi 30 000 járatuk döntő többsége fél óránál kevesebbet repül, igy marad a szükséges további fél óra navigációs tartalék is.
Én a videón láthatóan 20 percet repültem a Harbour Air hidroplán járatán, igaz, az eggyel nagyobb gép, egy 14 személyes DHC-3 Turbó Otter volt.
A tervek szerint még idén meglesz az első repülés, majd jövőre elintézik az engedélyeket és a következő évtől már menetrend szerint repülnek az eBeaver utasszállító hidroplánok. Majd a teljesítmény és az egy töltésre jutó üzemidő növekedésével elektromos hajtásra modernizálják a nagyobb DHC-3 Otter és a kéthajtóműves DHC-6 Twin Otter hidroplánjaikat.
A vezérigazgató bizakodó. Egyrészt az elektromos hajtásra való átállással megússzák a hagyományos hajtómű felújításoknál az öreg hidroplánok és a magas üzemidő miatti elég borsos költségeket. Másrészt az ehajtómű a jövőben nem igényel felújítást, az üzemeltetési költsége pedig elhanyagolható. Igy nem kérdés, hogy megéri a közel 300 000 dolláros átalakítási költség az árát.
Másrészt felvirágozhat a Seattle-Vancouver közötti nemzetközi, nagy amerikai technológia cégek embereit ingáztató „gyári” napi hidroplán járatuk is.
Remélem, még karácsony előtt irhatok a Harbour Air-MagniX koprodukciójában készülő eBeaver bemutatójáról és szűzrepüléséről.
Forrás: Harbour Air és MagniX