eAircraft új mezben, jelentősen erősödött a Rolls-Royce Electrical
Lezárták az eladást. A Siemens korábban eAircraft részlegként ismert elektromos és hibrid légi hajtásrendszereket fejlesztő üzletága, köztük a több mint 100 mérnököt foglalkoztató magyar részleg már a Rolls-Royce új magyar leányvállalatának sorait erősiti. A Siemens egykori eAircraft csapat két részlege továbbra is abban az országban marad, ahol eddig dolgozott.
Nézzünk néhány projektet, amire most megjött az erősítés.
A korábbi kisebb német eAircraft részleg ugyanabban az E Fan X projektben fejleszt tovább, amin eddig dolgozott. Már megvették hozzá a képen látható British Aerospace Bae 146 repülőgépet, ahol kezdetben az egyik turbinát 2 Megawattos hibrid elektromos hajtásrendszer helyettesíti.
A helyből felszálló pilóta nélküli légi taxik vagy repülő autók területén több projekt is folyik. Az egyik a Volante az Aston Martinnal, a másik pedig egy billenő rotoros repülő autó, bővebben szintén korábbi cikkemben.
Amióta világ a világ, mindig vannak gyorsasági versenyek, az elektromos hajtású világban – ACCEL rá a mozaikszó – ebbe is beszállt már a Rolls-Royce. Több mint 500 km/h csúcssebességet céloztak meg a képen látható géppel, amelyet már egy angol vidéki hangárban építenek az Electroflight társasággal. Jövőre tervezik vele az első repülést.
Végül a vállalat augusztus végén Skandinávia legnagyobb regionális légitársaságával, a Widerøe-vel indított közös kutatási programot a kibocsátásmentes repülés kapcsán. A program része a légitársaság azon törekvésének, hogy 2030-ra lecseréli és villamosítja régi többnyire turbóhajtóműves ATR gépekből álló regionális flottáját. A képen szellemes a zöldítés jelzése.
A magyar leányvállalat nyilván befejezi majd korábbi kötelezettségeit is, hiszen egy vállalat vásárlásánál ezek is átkerülnek az új tulajdonoshoz. Aztán majd nyilvánosak lesznek a projektek, remélem, egy hasonló interjúban számolhatok be majd erről karácsony tájékán.