Földet körbeérték és erősödnek a hosszútávú diszkont járatok
Képletesen szólva a földet körbeérték a 4500 kilométernél hosszabb diszkont járatok. Amibe Sir Freddie Laker – nyitóképen – a fapados repülés atyja annak idején úttörőként belebukott, az harminc év után trendi lett.
Új kategória jelent meg a kereskedelmi repülési szaknyelvben, a LCLH – low-cost long-haul, vagyis a hosszútávú diszkont járatok új jelölése. Bár a magyar fapados = diszkont kifejezésnek megvan a bája, de sajnos a mellékíze is, ami a legmodernebb gépekkel, legtöbben Dremalinerrel közlekedő légitársaságokra ma már illetlen kifejezés.
Ebben az LCLH ugrásban egyelőre idén heti 188 járattal a Norwegian a király, de ott lohol a nyomában az újraéledő AirAsiaX is. Meglepő és előkelő helyen van a Lufthansa csoport Eurowings légitársasága, amely nemcsak a kontinensen belüli, hanem a kontinensek közötti légi utazást is a diszkont modell irányába tereli, bár nem Dreamlinerekkel, hanem csak régebbi Airbus A330 gépekkel.
A listából látszik, hogy jó néhány légitársaság még csak az idén ugrik az üzletbe, de nem aprózzák el a befektetést, figyelembe véve, hogy egy gép napi egy-két járatnál többet nem igazán tud teljesíteni.
A repterek is nagyon aktívak az új üzleti modell elterjesztésében.
A földet körbeérték és erősödnek a hosszútávú diszkont járatok. Aki a részletekre kíváncsi, böngészgessen a forrásként is szolgáló szaklapban.