FÖLDI REPÜLŐGÉP, bemutatták az új kínai golyóvonat prototípusait

Pár napja bemutatták a világ leggyorsabb nagysebességű vonatának két prototípusát Pekingben A CR450 csúcssebessége a nevében, de átlagban is 400 km/óra sebességre képes. A jelenlegi menetrendszerinti leggyorsabb kínai vonat CR400 Fuxing 350 km/h sebességgel közlekedik. A Sanghaj-Peking távolságot négy órán belül teszi meg, pedig az 1200 kilométer.

A mai napig a kínai nagysebességű vasúti sínek teljes hossza elérte a 47 000 kilométert, ekkora infrastrukturára már érdemes fejleszteni.

A CRRC Corporation Kína vezető vonatgyártója készítette az új prototípusokat CR450AF és CR450BF jelzéssel. Más-más külső és belső formákkal, de mindkettő nyolc kocsiból áll, amelyben négy motoros kocsi.

A Kínai Vasutak az eddigi kísérletek alapján a CR450 golyóvonat üzemeltetését 22 százalékkal kevesebbre várja a CR400 Fuxing tipushoz képest. Ebbe belejátszik a vonat 10 százalékkal kisebb súlya is, miközben 4 százalékkal nagyobb a halkabb utastér.

A CR450 új forgóváz-burkolat kialakítást kapott, amely minimalizálja a légellenállást nagy sebességnél. Áramvonalas, alacsony légellenállású, éles orrú eleje, az aerodinamikus szélvédők és a könnyű anyagok teszik ezt lehetővé.

A vonatok fejlett, többszintű vészfékező rendszerrel és több mint 4000 érzékelővel vannak felszerelve a kulcsfontosságú rendszerek valós idejű felügyeletére, beleértve a karosszériát, a nagyfeszültségű áramszedőt, a vonatvezérlő és a tűzjelző rendszereket. Inkább már robotpilóta vezeti, amit azért felügyel a képen látható fotelban ülő vonatvezető.

Belül pedig olyanok, mint a legmodernebb repülőgép. Üzleti osztályon forgó fotelek, több célú privát kabinok, a turistaosztály pedig 3+2 kényelmes üléssel székezett.

Hány órás repülést válthat ki a golyóvonat?


A CR450 vonathoz képest nagyjából a kereskedelmi repülőgépek kétszer annyi utat tesznek meg óránként. Ami még közös bennük, az az utas biztonsági ellenőrzése. Viszont nincs oda-vissza transzfer a reptérről a városközpontba, emiatt nem kell két órával korábban megjelenni. Nincs várakozás a bőröndödre és izgulás, hogy máshova küldték, hiszen viszed magaddal. Minimum négy óra plusz mindez. Ezért

nagyjából 1600 kilométeren belüli utaknál


a vonat sokkal kényelmesebb a repülésnél. Plusz rátesz egy lapáttal, hogy a vonat eleve zöld, nincs légszennyezés. A repülésben meg még erre csak törekszenek a SAF üzemanyagokkal, vagy kerozinos keverékekkel.

Hamarosan megkezdik a CR450AF és CR450BF nagy sebességű golyóvonat prototípusok hálózati éles tesztelését, remélik, hogy még ebben az évben elérhetnek az engedélyekig és a sorozatgyártás is beindulhat.

Forrás: Xinhua News

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Translate »