Hidroplánok Friedrichshafenben
Nemrég a bodeni tó parti városban jártunk, ahol a város hagyományainak megfelelően több hidroplán kiállítóban reménykedtünk. Beszélünk a cikk második részében a hiányzókról is, no meg a hiányzás okairól is.
A finnugor rokonság és a nagyon eredeti megoldások okán kezdjük a beszámolót az Atol csónaktestű kétéltű hidroplánnal. Zseniális és dzsojsztikra hajazó kormányelhelyezés. A képre kattintva a cég társalapítója, Rekula kapitány látható, aki nemrég ült át a nemzeti légitársaságuknál DC óriásgépből az új Airbus A350 XWB-be. Az Atol törzse, szárnya különlegesen edzett és habkönnyű fa panelből készült, olyan bevonattal, ami kiválóan bírja a korróziót. Nem véletlen, hogy LSA vagyis könnyű sportrepülőgép kategória.
Dubaji parti őrség katonái nem motorcsónakra, hanem hidroplánra pattantak, méghozzá úszótalpas autógyróra. Ahogy magyarul mondják, a csavarszárnyasok olyan repülőgépek, ahol a szárny egy rotor, ez tartja a levegőben a kabint, a hátulján pedig egy toló légcsavar intézi az előrehaladást. Impozáns kerekes szárazföldi kínálatuk egy csarnokot betöltött, szuper kabinnal és egymás melletti üléssel.