LOT Magyar Légitársaság a láthatáron?
Magyar üzemelési engedélyt is szerezne, illetve LOT Magyar Légitársaság néven magyar leányvállalatot alapítana a LOT lengyel nemzeti légitársaság, amely májusban indít közvetlen tengerentúli járatokat Budapestről New Yorkba és Chicagóba. Mindez az új első nagyobb befogadóképességű Boeing B787-9 Dreamliner repülőgépük fedélzetén hangzott el a gyárból történő hazarepülés során.
Rafal Milczarski, a cég vezérigazgatója – a Seattle-ben készült alsó képen a második – erről a LOT első nagyobb befogadóképességű, a képeken látható 9-es szériájú Boeing 787-esének átvétele kapcsán beszélt az MTI tudósitójának a Seattle-ből Varsóba tartó gép fedélzetén. Mint mondta, szeretné, ha a magyarok azt gondolnák, a LOT nem csak lengyel, de magyar légitársaság is, ezt pedig azzal szeretné megerősíteni, hogy Magyarországon is szerez légijármű üzembentartói, úgynevezett AOC engedélyt. Hangsúlyozta továbbá, számít minden magyarra a LOT Magyar Légitársaság megalapításában, aki tehetséges, beszél angolul és képes az üzemmenet irányítására.
Nyáron a LOT a videónkban is láthatóan egy budapesti ünnepség keretében jelentette be, hogy közvetlen járatokat indít 2018 május 3-tól Budapestről heti négyszer New York-ba és heti kétszer Chicago-ba. Ez azt is jelenti, hogy bázist nyitnak a járatokat teljesítő Boeing B787 gépnek itt Budapesten. Az akkori ünnepségen Kam Jandu, a Budapest Airport kereskedelmi igazgatója a Repülni JÓ-nak adott videóinterjúban bővebb együttműködésről is beszélt, ami a mostani bejelentés szerint leányvállalati irányba is konkretizálódik.
Fent a hazarepülésben részt vevő személyzet, alul még egy izgalmas kép Seattle-ből a Dreamliner alól. Visszatérve a vezérigazgatóra, aki 40 nappal az első budapesti közvetlen tengerentúli járat indulása előtt azt mondta a gép fedélzetén, hogy a foglalások a terveknek megfelelően alakulnak, és örömét fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy a tavalyi bejelentés után a versenytársak járatbővítést jelentettek be budapesti járataikon. Kifejtette: ennek segítségével tudják stimulálni és növekedésre ösztönözni a piacot, így a légitársaságok egyre több utason tudnak osztozni.
A B787-9 repülőgép törzse 6 méterrel hosszabb az előző 8-asnál és 42 utassal többet képes szállítani. A 294 szék három osztályon oszlik meg. 24 fotelágy várja az első osztályú utasokat és 249 szék található a turista osztályon 3+3+3 elrendezésben. A két osztály között található a premium economy osztály 2+3+2 fotelekkel. Az új típus 700 kilométerrel nagyobb hatótávú a korábbi 8-as Dreamlinernél, 13 350 kilométerre repülhet egy felszállással.
A LOT volt az első európai légitársaság, amelyik a Boeing B787-8 Dreamliner gépét üzemeltethette. Múlt hét óta már 9 darab ilyen típusú Álomgéppel rendelkezik, köztük az előbb bemutatott nagyobb befogadó képességű Boeing B787-9 típussal. Ebből négyet rendeltek tavaly, még kettőt szállítanak le nekik belőle idén, egyet meg 2019 elején. A nagyobb gépeket a LOT a torontói, a New York-i és szöuli járatokon állítja majd forgalomba.
Forrás: MTI és a képek LOT Facebook az új gép átvételéről és hazarepüléséről