Lufthansa Technik Budapest innovációs díjakat adott át

A repülőgép-karbantartással foglalkozó Lufthansa Technik Budapestnél négy innovatív ötletet díjaztak, melyek jelentősen hozzájárultak a munkafolyamatok továbbfejlesztéséhez.

Hirdetés

A Rácz/Kendelényi innovációs díjat 2013-ban alapították meg a vállalatnál, hogy méltóképpen jutalmazzák azokat a kollégákat, akik újító gondolkodásukkal hozzájárulnak a vállalat sikereihez. A különleges elismerésben és az ezzel járó pénzjutalomban ezúttal öt innovátor és négy megvalósított ötlet részesült, a harmadik helyen – rendhagyó módon– holtversenyen alakult ki.

Fontosnak tartjuk, hogy a továbbra is prémium minőségű karbantartást tudjunk biztosítani a lehető legrövidebb időn belül a Lufthansa Technik Budapestet választó légitársaságok számára. A megbízások teljesítéséhez azonban elengedhetetlen, hogy munkafolyamatainkat napról napra továbbfejlesszük. Többek között ezért tartjuk fontosnak, hogy mindig elismerjük kollégáink innovatív ötleteit, – legyen szó bármilyen aprónak tűnő újításról –, hiszen szakembereinknél senki sem ismerheti jobban munkafolyamatainkat.

mondta a díjak átadásakor Szomora Sándor, a Lufthansa Technik Budapest operatív vezérigazgatója.

1.helyezett Rezsianyag kiadó automaták
Ötletgazdák: Beke Endre logisztikai vezető és Szabó Imre informatikai vezető
Korábban a rezsianyagok megszerzése is olyan folyamaton keresztül történt, mint a nagy értékű repülőgépes alkatrészeké. Megigénylés az SAP rendszeren keresztül, majd előkészítés a raktárban és kiszállítás a hangárba. A rezsianyag kiadó automatával ugyanez a folyamat néhány másodperc alatt végbemegy, nincs várakozás, nincs felesleges tartalékolás. Se a raktárosnak, se az igénylőnek nem kell dolgoznia vele a SAP-ban, viszont ugyanúgy az SAP nyilvántartása szerint terhelődik a költség a megfelelő projektre.

2.helyezett B737NG univerzális lépcső Ötletgazda: Radó Krisztián szerszám és eszköz specialista
A fejlesztés megelőzően két különböző lépcsőt kellett használni B737NG Cargo karbantartása során, melyek mozgatása plusz időt, tárolásuk pedig helyet igényelt. Az univerzális lépcső mindig a szükséges magassághoz igazítható.

3.helyezett Job Card nyomtatási terv Ötletgazda: Nagy László tervezőmérnök
Főszezonban a karbantartási munkálatok elvégzéséhez számos ún. Job Card kinyomtatása szükséges, melyben asszisztensek segítik a mérnökök munkáját. A nyomtatási feladatok koordinálása korábban e-mailen keresztül történt, amely időigényes és kevésbé átlátható folyamat volt. A megoldást egy megosztott Excel fájl jelentette, amely folyamatosan frissül, megmutatja a prioritási sorrendet, egy-egy repülőgép érkezésének időpontját, mindemellett az asszisztensek hozzárendelhetik magukat az adott projekthez. A táblázat továbbá lehetőséget ad arra is, hogy a mérnökök megjelöljék a munkacsomagok méretét, így kiszámíthatóvá válik a nyomtatási idő.

Másik 3.helyezett Testkábel a hangár aknákban Ötletgazda: Papp László repülőgép-műszerész
A testkábelt korábban saját névre kellett regisztrálni és a szerszám kiadóból felvenni, ami nehézségekkel, és elpazarolt idővel járt. Az ötlet megvalósításának köszönhetően a testkábel hangártartozék lett, így könnyen és gyorsan elérhetővé vált mindenki számára. Megvalósítás során kiegészült egy kábel visszahúzó megoldással, amely még praktikusabb használatot tesz lehetővé, mindemellett a kábel tisztán tartása is megvalósult.

Forrás: Lufthansa Technik Budapest

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Translate »