Muroya győzött a Red Bull Air Race évnyitó versenyén
A szokásos évnyitó helyszínen, Abu Dabiban indult a gyorsasági motoros műrepülő világbajnokság idei szezonja.
A japán égi szamuráj korábbi világbajnok, a ritkán mosolygó Yoshi Muroya 3 ezred másodperccel győzte le a tavalyi világbajnokot, a cseh Martin Sonkát a döntőben. Csak a gépek látnak ilyen különbséget. Harmadik lett a tavalyi futamgyőztes, az amerikai Mike Goulian.
A kis különbség ellenére a japán nagyon meggyőzően és hibátlanul repülte mind a három futamot. Sőt, a második körben általában láthatóan begyorsított, a kvalifikációt is ő nyerte tegnap. Az új pontszabályok szerint Yoshi mindent vitt, 28 pontjával 6 ponttal előzi meg Sonkát.
Martin csak egyet hibázott a három futamban, de lehet, hogy ezen úszott el neki lélekben a győzelem. A nyolc között az első félkubáni visszafordulásnál 11 G-t is mutatott a terhelés, mondjuk ez egy ex-Gripen pilótának semmi, de itt 1 másodperc időbüntetés jár érte. Ennek ellenére Sonka megverte a hibátlanul repülő ausztrál Matt Hall-t. A döntőben viszont biztos nagyon figyelte a figura terhelését, talán ezen a pillanaton múlott a győzelme.
Matt Hall-nak az első párbajban szerencséje volt, mert 2 másodperces büntetése miatt az angol Murphy mehetett volna egy sima kört, de erőltette, és egyedül ő nyírt el egy kaput, ezt eddig sűrűbben láttam a korábbi versenyeken.
Amúgy a tavalyi erősorrend megmaradt, nem nagyon volt meglepetés az első párbajkörben. Összességében engem a túl sok pontatlan kapu átrepülés lepett meg, pedig egy műrepülő pilótának a vízszintes repülés egy alapfigura.
Még két világbajnok repül a szezonban, kedvencem a német Dolderer sajnos megint az elején hibázott, pedig most a lánya mellett új koordinátor segíti a munkáját a csapatban. Az amerikai Kirbly Chambliss pedig olyan öregurasan repült.
Az utánpótlás versenyt a régóta jól teljesítő német Florian Berger nyerte, második lett a mezőny egyetlen hölgypilótája, a francia Melanie Astles. A legjobb időt repülte volna, de egy villanásra belecsúszott a 11 G-be, 1 másodperc bünti miatt lett második. Ebben az osztályban neki van egyedül csapata, neves szponzorokkal, szerintem az idén jól repül majd és jövőre felkerülhet a mester pilóták közé.
Amúgy a látványt szemközti nézőpontból sokszor agyonnyomták azok az óriás épületek egy halomban, 100 emelet fölött biztos vannak, amelyek a pálya hátterében, most meg előtte álltak. De minket inkább az tart izgalomban, hogy hol lesz az idei magyar futam?
Képek és videó forrása: Red Bull Content Pool