Negyed annyi utas 2020-ban a Budapest Airporton
A koronavírus-járvány 2020 folyamán a légiközlekedés egészére rányomta a bélyegét, igy nem csoda, hogy a budapesti repülőtér utasszáma is csökkent.
A Budapest Airport
76%-os visszaesést regisztrálva az előző évi 16,2 rekord forgalomhoz képest. A nagymértékű forgalomcsökkenés közel sem egyedülálló jelenség: a Eurocontrol adatai szerint Európa-szerte a tavalyi évben 1,7 milliárd utas „tűnt el” a légiközlekedésből, az éves járatszám pedig 6 millióval csökkent a koronavírus-járvány, illetve az annak kapcsán hozott, országonként eltérő szigorítások miatt.
Habár a 2019-es év volumene várhatóan 2022-2023-ra térhet vissza, de már a 2021-es nyári menetrendi időszaktól is várható utasszám-növekedés. A növekedés természetesen továbbra is nagyban függ a koronavírus elleni védőoltás elérhetőségétől és hatékonyságától, valamint a járvány további alakulásától.
2020 során szinte a teljes repülőtéri környezet megújult: a Budapest Airport átadta az új, 11 500 négyzetméteres utasmólót, ahol az utasok komfortos és gyönyörű környezetben várakozhatnak a járatuk indulására, és megépült a csomagosztályozási kapacitásokat 50%-al megnövelő poggyászosztályozó csarnok is. Megújult a terminálépület előtti, parkolásra, illetve ki- és beszállásra szolgáló terület.
Tavaly csak háromszor voltunk Ferihegyen
Tavaly a koronavírus miatt hét hónapot kellett várni a harmadik hívásra, amikor a videónkon láthatóan a Wizz Air alacsony áthúzással ünnepelte a Magyar Légierővel kötött szerződését. Előtte az utasforgalom kapcsán januárban voltunk a repülőtéren, amikor a Hainan Airlines visszatért Budapestre.
Februárban volt a harmadik látogatás, amikor a Korean Air Cargo járata – videónk róla – debütált a BUD Cargo City területén.
A 2A Terminál indulócsarnoka új padlóburkolatot kapott, a Business és a Terminál Parkolót a terminállal összekötő sétány pedig a fejlesztéseknek köszönhetően esztétikusabb lett, és kedvezőtlen időjárás esetén is védelmet nyújt. A mosdók kapacitása közel 75%-al nőtt, és 11 új ivókút is várja az utazóközönséget, akik a még korszerűbb és átláthatóbb tájékoztatórendszernek köszönhetően minden korábbinál egyszerűbben igazodhatnak el a repülőtéren. Az elmúlt évben kiépített automata rendszerek segítségével minimalizálható a személyek közötti kontaktus, továbbá a Budapest Airport a koronavírus-járvány kezdete óta folyamatos fertőtlenítő takarítással biztosítja az utasok és a személyzet egészségének védelmét.
Forrás: Budapest Airport