Pilóta nélküli Volocopter légitaxi állomást terveznek a frankfurti repülőtéren
Újabb jelentős mérföldkőhöz érkezett a német pilóta nélküli Volocopter légitaxi forgalomba történő bevezetése. Európa egyik legnagyobb repterén, Frankfurtban Volocopter állomást terveznek, hogy az utasok gyorsabban érhessék el járatukat, illetve hamarabb jussanak be a városba.
Ennek a folyamatnak az elindításáról kötött megállapodást a tavaly majdnem 70 millió utast kezelő frankfurti repülőtér és már a Daimler cégcsoportba tartozó Volocopter, mely Dubajban és Szingapúrban is folytat városi közlekedési teszteket.
A német autonóm légitaxi működése a kétszemélyes pilóta nélküli légijármű és a földi taxi állomások, Volocopter Hubok és Portok rendszerére épül, amit tavaly már bemutattam videó előadásomban.
Úgy tippelem, hogy a repülőtéren inkább Volocopter Hub-ot – videómon 7 perc 30 másodpercnél kezdődik – fognak létesíteni, a fejlesztésben pedig jelentős szerepe lesz a repülőtér eddigi tapasztalatainak, amelyet a FRADrones 2020 programban szereztek. Hiszen a Volocopter is drón elven repül.
A FRADrones 2020 alapállása, hogy a drónok repülését integrálni kell a repülőtér nagy gépéinek életébe. A drónok ugyanúgy transzponderrel ellátottak, mint a repülőgépek, igy a légi irányitás látja őket, a repülési tervük alapján megfelelően engedélyezi és ellenőrzi repülésüket. A drónok ütközésgátló fényekkel láthatóak lesznek, kivilágításuk is egyezik majd a nagyok előírásával. Jelenleg még profi pilótával tervezik a repülését, szűk repülési légterekben. Ha elvesztené a pilóta az irányítást a drón felett, akkor a drón vészleszállást hajt végre.
Jelenleg az új 3-as terminál építését követik és ellenőrzik vele, de tervezik az egész 3200 futballpályányi nagyságú repülőtéren az ellenőrzést a futópályák, a vadak mozgása, vészhelyzet esetén a tűzoltók segítése, rakományok szállítása és még sorolni lehetne a területeket.
Most a két cég között a megállapodás bővíti ezt a folyamatot a pilóta nélküli légi személyszállítás feltételeinek megtervezésével, ami nyilván illeszkedik a fent említettekhez. A Volocoptereknek a földi állomáson kívül a repülőtéren kijelölt légterek és útvonalak, transzponder, repülési engedély, ütközésgátló fények, csak ezeket már a drónokat irányitó mesterséges intelligencia kéri majd stb.
A Fraport AG és a Volocopter GmbH együttesen a repülőterek légi fuvarozásához szükséges földi infrastruktúrákra és műveletekre vonatkozó fogalmakat fejlesztenek ki. Ez az együttműködés a zökkenőmentes utaskezelésre és a meglévő közlekedési infrastruktúrába való hatékony integrációra összpontosít. Ezt egy úgynevezett Volocopter állomás segítségével vizsgálják. A jövőben a Volocopter állomások összekapcsolhatják a meglévő városi közlekedési csomópontokat a frankfurti repülőtérrel, pilóta nélküli Volocopter légitaxik áramolhatnak utasokkal a két célpont között.
A több repülőteret is üzemeltető Fraport AG ügyvezető igazgatósági tagja, a képen látható Anke Giesen (COO) kifejtette:
Az autonóm pilóta nélküli repülés alapvetően megváltoztatja a repülést az elkövetkező években. Első európai repülőtér szeretnénk lenni abban, amely az úttörő Volocopterrel együttműködve kihasználja az elektromos légi taxik lehetőségeit – az utasok és a frankfurti / Rajna-Main régió javára.
Az ideális kapcsolat a városközpont és a repülőtér között hatalmas kihívást jelent a világ legnagyobb városai számára. A Fraport AG-vel együtt örülünk, hogy úttörő szerepet tölthetünk be az egyik legjelentősebb európai repülőtéren egy légiközlekedési taxi szolgáltatás bevezetésében. A Fraport gazdag tapasztalatát fogjuk felhasználni, hogy a Volocopter légitaxi szolgáltatást biztonságosan és hatékonyan integrálhassuk a nagy nemzetközi repülőtéren szükséges komplex folyamatokba.
emelte ki Florian Reuter, a Volocopter cég vezérigazgatója, aki a Daimler Lab 886 fejlesztési cégének vezetőjével, Suzanne Hahn-nal ül az első Daimler autó replikájában.
Legutóbb a frankfurti repülőtéren akkor jártam, amikor a Lufthansa elbúcsúztatta a múltat, de nemsokára láthatjuk a jövőt is.
Forrás: Volocopter GmbH és Fraport AG.