Rock világsztárok turné repülőgépei
Tavasz eleji válogatásunk a rock világsztárok turné repülőgépeiből, zenét sajnos majd keresni kell hozzá, kivéve egyet.
A válogatást inspirálta: nemrég jött a hír, hogy a Rolling Stones újabb tíz állomással meghosszabbította európai turnéját. A rock veteránok, köztük a 75 éves bandavezér, Mick Jagger egy Boeing B767 nyelvöltögetős gépen utaznak. Ők nem mutogatnak képeket a fedélzetről.
Még nagyobb géppel repült két éve a világ körüli turnéra az Iron Maiden, ahol az Ed Force One névre keresztelt Boeing B747-400 vasszüzet nem akárki, hanem maga a rockbanda énekese Bruce Dickinson kapitány vezette.
Az énekes veterán pilóta és légitársaság tulajdonos, több mint 7000 órával rendelkezik. Egy ekkora világ körüli turnén kapitányként is helyt állni, nem semmi. Főleg akkor nem, ha az ember kemény rock énekesként nemrég gyógyult ki egy nyelv-torok rákból, ahol jól sikerült az operálás és utána a kemo.
A nyitóvideó mögött még 34 darab videó rejtőzködik a turnéról, lehet válogatni.
A Hölgypilóták blogunkon irtunk korábban egy olyan turnéról, ráadásul Boeing Tripleseven óriásgépen, ahol nem vacakoltak a gépre való festéssel, bár a turné nevét maga a B777 inspirálta. 7 nap 7 város és 7 koncert volt Rihannával. Részletek a linken.
Érdemes megnézni a videót is, akár gyorsítva, mert az énekesnő nemcsak két földrészen adott naponta koncertet, hanem a levegőben a gép hátsó felében utazó újságírókhoz is ki-kijárt szórakoztatni őket.
Ugorjunk vissza pár évtizedet, a hetvenes években a Led Zeppelin zenekart kis jeteken jól megrázta a turbulencia. Ezért az egyik amerikai turnén a zenekar vezetője úgy döntött, ebből elég, inkább kibérelt egy Boeing B720 nagy sugárhajtású gépet, amely egy negyven személyesre átalakított, bárral, ágyakkal felszerelt luxus gép lett a Boeing B707 első sugárhajtású típusból. Kennedy elnöknek is ilyen volt a légi irodája és tanker gépeket is alakítottak ki ebből a típusból.
A repülőgépet Starship, vagyis Csillaghajónak nevezték el és olykor-olykor a turnék során szálloda helyett még aludtak is benne. Ne irigykedjünk, de biztos volt helyük a gépen a zenekart koncertről koncertre követő szuper csaj rajongóknak, a groupie-knak is.
De a Strarship elnevezésnek jobb áthallása van egy olyan énekesnő felé, aki a hetvenes évek diszkó ritmusában beleszeretett egy csillaghajó harcosba és e nótája révén lett először világhírű.
De mi inkább azért tiszteljük, mert zsenge lánykori álmát űrturistaként szerette volna megvalósítani és nem is akárhogy. Bár alapvetően énekesnőként és Andrew Lloyd Webber múzsájaként és volt feleségeként gazdag hölgy volt, de nem annyira, mint a technológiai cégekből vagy a cirkuszból milliárdossá lett űrturista elődei, köztük egy iráni-amerikai nő, Anousheh Ansari.
Pédául Simonyi Károly magyar származású űrturistának meg sem kottyant a 30 millió dollár/űrutazás, fogta magát és másodszor is befizette a 30 millió dolcsit és visszament a Nemzetközi Űrállomásra. Mikor utána Magyarországon járt, exkluzív videó interjút adott a Repülni JÓnak.
De folytatva a történetet, Sarah eldöntötte, hogy a 30 millió dollárt két év alatt összeturnézza, és közben elvégezte a Csillagvárosban az űrhajós kiképzést is. A képen éppen egy Zero-G repülőgépen a súlytalanságot gyakorolja. Ő érthetően inkább az űrjegyre spórolt, minthogy felfestett különgéppel érkezzen a koncertek helyszínére az egész világon.
De úgy látszik, hogy nem akarták az istenek őt meglátni az űrben, mert mire 2015-ben a kasszához ért volna, addigra már 52 millió dollár lett az űrjegy ára. Családi okokra hivatkozva elegánsan átengedte a helyét a tartalékának, egy japán milliárdosnak. Azóta már saját örömére koncertezik és inkább luxus álomhajókról posztol képeket a Twitter oldalán, amin úgy tünik szivesebben utazik, mint repülőgépen.