Ryanair két baleset három nap alatt több mint 300 utas sérülése nélkül
Most nem lehet olyan jó kedve Michael O’Leary Ryanair csoport vezérnek, mint mikor idén nálunk láttam. Az amerikai repülőgép gyárra manapság rájár a rúd, itt is Boeingek hibásodtak meg, viszont mindkét személyzet kiválóan vizsgázott a vészhelyzetek elhárításában.
A veszélyesebb eset tegnap történt Brindisiben. Felszállásra taxizás, gurulás közben az utasok először durva hangot hallottak, majd lángok csaptak ki a jobb oldali hajtóműből, ahogy az egy utas fotóján látható. A parancsnok azonnal vészkirürítést rendelt el, a 184 utas pár perc alatt két csúzdán hagyta el a fedélzetet.
Közben megérkeztek a repülőtéri tűzoltók, akik habbal oltották el a hajtómű tüzet.
A másik eset két nappal korábban Bergamo repterén történt, ahol a Barcelonából érkező gép leszállása közben defekteket kapott a hátsó négy kerék. Több mint 450 méteren keresztül a gumik ledarálódtak, a Boeing felszántotta kicsit a pályát, de tüzet szerencsére nem okozott.
A két eset legfontosabb tanulsága az utasok szemszögéből, hogy bízni kell a személyzet profizmusában. Pánikba esés helyett azonnal szót kell a légi utaskísérőknek fogadni, mert ők a vészhelyzeteket a szimulátorban gyakorolják. Másrészt a reptéri tűzoltóság állandóan készen áll a bevetésre, mint itt is. A tűzoltó autó elején levő habágyúval már menetből megkezdik az oltást.
Végén mutatok videón egy kényszer leszállás utáni fedélzeti tüzet Moszkvából, ahol szintén a személyzet profizmusa mentett meg minél több utast.