Új hidroplán járat Seattle és Vancouver között, belvárosból belvárosba egy óra
Mi kell ahhoz, hogy egy új nemzetközi hidroplán járat létrejöjjön a világ két legnagyobb hidroplán légitársaságának együttműködésével?
2010-ben jártam ezen a vidéken, autóval mentem fel Seattle-ből Vancouverbe három óra alatt, mert gyorsan átjutottunk az USA-Kanada határon. Seattle az a Boeing városa, no meg a Microsoft és az Amazon.com óriás techcégek is ide tették székhelyüket. A városban 70 éve a Kenmore Air nyújt hidroplán szolgáltatást.
Vancouver belvárosában szintén található hidroplán kikötő, a címképen éppen felszállok utasként onnan egy DHC-3 Turbo Otterral, egy másik ilyen típusú hidroplán a képen jobbra sárgállik a kikötőben. A videómon a British Columbia-i hidroplán kikötők láthatóak.
Az itteni társaság a szintén több mint 70 éves Harbour Air, több hidroplán légitársaságot tartalmazó csoport, amely így a világ legnagyobb hidroplán légitársasága. Egyénként ki hinné, hogy pár éve kínaiak a többségi tulajdonosok. A Harbour Air eddig menetrend szerint csak belföldre repült, ez lesz az első nemzetközi járata.
Napi két hidroplán járat repül majd a két város között április végétől munkanapokon reggel és délután, hogy lefaragják a 3 óra menetidőt 1 órára. Készítettek egy üdvözlő videót is.
Downtown to Downtown in 1 Hour! We’re excited to announce our joint venture with @HarbourAirLtd. Starting April 26th, fly non-stop between Seattle’s Lake Union and Coal Harbour in downtown Vancouver! https://t.co/oMmyUDVdR0 #vancouver #cascadiacorridor #travel pic.twitter.com/1MvhRMCUPW
— Kenmore Air (@KenmoreAir) 2018. április 5.
Az említett Seattle-i óriás cégek egyre több embert vesznek fel Vancouver-i munkahelyre, ezért nemrég kezdeményezték a két állam, Washington és British Columbia határon átnyúló összefogását egy északi Szilícium völgyhöz hasonló területre, amit elneveztek Cascadia Innovációs Folyosónak. A határ mindkét oldalán pörögjön fel az üzlet, mert történelmileg végül is ez egy régió. Éves konferenciákon a cégek és az állam is pénzt adott egy nagy sebességű gyorsvasút tanulmány tervére a két főváros között, ha már Európában vannak ilyenek, akkor nálunk miért ne lehetnének? szlogennel.
Egy gyorsvasút megépítése nem két nap, a gyors közlekedésre addig is szükség van a belvárosok között, a hidroplán meg képes erre. Az innovációs folyosóba beleillik a két fővárosban működő hidroplán légitársaság összefogása. Az államok meg azt ígérték, hogy a hidroplán állomásokon gyors útlevél és vámellenőrzést alakítanak ki.
Sajnos a képeken látható hidroplánok kicsi kapacitásúak, 9-19 személyesek, ezért a közel 300 dolláros jegy innen nézve kissé borsosnak tűnik. Viszont az üzletemberek végre pihenhetnek egy órát, mert a hidroplánokon nincs WiFi. A képen mögöttem a Vancouver-i belvárosi hidroplán kikötő, ide érkeznek majd Seattle-ből a járatok.
Forrás: Harbour Air és Kenmore Air hidroplán légitársaságok, fotók Repülni JÓ