Újabb közvetlen járat Budapestről Amerikába, néhány tanács az utazáshoz a régmúltból
A LOT idetelepülését talán megirigyelve jövőre visszatér Budapestre az American Airlines. Az átszálló utasoknak meg néhány élmény, mire érdemes figyelniük.
A LOT itt állomásozó Dreamlinere jövő májustól New Yorkba és Chicagoba repül majd. A világ legnagyobb légitársasága, az American Airlines (AA) lekésett Nem Yorkról, talán ezért választotta egy keleti parti székhelyét, Philadelphiát. A napi járatból az első 2018 május 4-én indul, nem először járnak Budapesten, a címképen az egykori New York-i járatuk fogadását fényképeztem le.
Az új járat hetente több mint 2800 ülőhelyet kínál a jövő nyári szezonban a két város között. Az útvonalon már az ilyen új festésű Boeing 767-300-as gépek közlekednek. A repülőgépek fedélzetén a business osztályon utazók 28, fekvő helyzetbe dönthető, a folyosóról megközelíthető, egy-kettő-egy elrendezésű ülés előnyeit élvezhetik, illetve biztosítunk még számukra egy-egy Samsung Galaxy táblagépet is, amelyen a legújabb filmek, legsikeresebb TV programok, játékok, zenék és részletek találhatók a legkeresettebb könyvekből.
A business osztályon utazó ügyfelek az American Airlines kibővített nemzetközi prémium fedélzeti ételeit is élvezhetik, amelyeket Mark Sargeant, brit Michelin-csillagos szakács és Maneet Chauhan a világhírű szakács, közösen tervezett. A fő utastér 21 ún. Main Cabin Extra üléssel is fel van szerelve, ezek akár 18 cm-rel is hátrébb dönthetők.
Az American ünnepi fogadása 2010-ben Budapesten Boeing 767-300 géppel
Az AA rengeteg átszállási lehetőséget nyújt a magyaroknak az Észak-Amerikába és a Karib-szigetekre történő utazások esetén. Philadelphiából csaknem 160 amerikai, kanadai, karib-szigeteki és latin-amerikai célállomás felé biztosít csatlakozást az utasoknak. Az átszálló utasok kényelmét saját Admirals Club váróteremmel biztosítják.
Néhány éve mi a szintén amerikai Delta légitársasággal Seattle-be utaztunk három órás átszállással, néhány apróság miatt majdnem lemaradtunk a csatlakozásról.
Az első jó húzást még Ferihegyen tettük azzal, hogy a célállomásig adtuk fel a csomagjainkat és becsekkoltunk a helyi járatra is, később ennek óriási jelentősége lett. Aztán elkezdtük a körmünket rágni a váróban, mert másfél órát késett a Boeing B767 repülőgép itteni indulása. Ezt némileg gyógyította a felszállás különlegessége, amikor a repülőgép Pest irányában a jobboldali pályán alig hogy felszállt, azonnal ráfordulva balra keresztezte a másik kifutót is.
Fölösleges volt izgulni, mert a késést a repülőgép gyakorlatilag New Yorkig behozta és a Delta terminálon kinn a prérin állt meg. Nem voltunk tolakodóak a kiszállásnál, amire majdnem ráfáztunk.
Igy jelentette be a járatot az AA a Facebook oldalán
Kinn a betonon egy olyan buszba történik a beszállás, ami felemelkedik az ajtó szintjére, a mi buszunkat azonban a sofőr nem tudta leengedni egy órán át, amikor már a benn rekedt száz körüli utas jó része, a csatlakozás elérésén morfondírozva legalábbis lélekben szaladgált, mint pók a falon.
Külső segítséggel még egy fél óra kellett, mire leengedtek és átszállítottak bennünket egy másik buszba, aztán rohanás a terminálon a bőröndökért, amik már ott köröztek régóta. A lényeg, hogy még megvoltak. Így visszaküzdöttük magunkat időben a pesti körömrágáshoz.
Szerencsére az államokba való belépéshez az egyik sarokban találtunk egy rövid sort, ujjlenyomatok, tenyérnyomatok után segítő szándékkal elegánsan intettek a csomag ellenőrzési pultnál, hogy haladjunk tovább.
Akkor jött majdnem a feketeleves. A pokol következő bugyrában mínusz ötven perccel a helyi járat gépünk indulása előtt irdatlan sorok álltak a cikk-cakkos vezető szalagok között hatalmas csomagokkal és vártak a becsekkolásra. És nem láttunk sehol olyan könyörgő feliratot, hogy fáradjanak előre azok, akik már talán a világ másik oldalán meglépték ezt a műveletet.
Aki keres, az talál, itt a sok kapu között középen volt egy olyan pult, ahova csak fel kellett tenni a bőröndöket, hiszen rajtuk volt minden szükséges szalag és szám. Gyors biztonsági ellenőrzés, aztán futás, de szó szerint a 25-ös kapuhoz, ami pechünkre természetesen a terminál másik végén volt, közben hidak, lépcsők, kanyarok.
Öt perccel a menetrend szerinti indulás előtt értünk kiszakadt tüdővel oda, gép sehol, székeken ülő és földön heverő utasok, a pult mellett egy kis táblán értesítettek minket egy óra késésről. Lehet, hogy a fokozott izgalmi állapot hozta, de vándorlásunk, robogásunk során sehol nem láttunk táblát a járat indulásról és a várható késésről.
A videó jól mutatja, hogy nem kevés izgalom közepette azért odaértünk Boeing városába.
Forrás: Budapest Airport