Városi légi mobilitás összefogás Párizs szélén
Párizsi közlekedési cégek összehozták a világ legjelentősebb Urban Air Mobility (UAM) cégeit egy közös teszt területen Párizs szélén. A 2024-es párizsi olimpiára való felkészülés is nagy vonzerőt gyakorolt.
Idén július 1-től a fő tesztterület a 2020. szeptember 30-án felavatott, a képen is látható Pontoise-Cormeilles-en-Vexin repülőtér és környéke. Fussunk végig mind az öt területen, néhány közreműködőt is megemlítek a 30 kiválasztott közül:
1. Légi jármű fejlesztők: A helyből felszálló elektromos hajtású pilóta nélküli légi taxi és cargo drón gyártók. Csupa nagyágyú, úgy, mint Volocopter, EHang, Pipistrel, Airbus és a Safran. Eddig mindenki maga repült, legtöbbet az Ehang. Idén július 1-től egymás orra előtt kísérletezhetnek, ami az UAM iparág – végre – beemelése az elfogadott közlekedési formák közé.
2. Városi infrastruktúra, ami a légi járművek közvetlen üzemeltetéséhez nélkülözhetetlen. A különböző vertiportok, ahol az utas- és árukezelés, a járművek tárolása, karbantartása, árammal való feltöltése történik.
A videóban az egyik angol résztvevő, a Skyport megoldása látható.
3. Müveletek, intermodális megoldások, karbantartók vagy digitális platformok. A karbantartásban legnevesebb az Air France, vagy a Dassault Falcon Service, de feltűnnek helikopter gyártók és karbantartók is.
4. Légtérintegráció: pilóta nélküli forgalomirányítás (UTM) vagy kommunikációs és navigációs rendszerek. A francia polgári légügyi hatóság és az EASA, az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség mellett a Thales.
5. UAM nyilvánosság általi elfogadása, itt is híresek néhányan, úgy mint a kaliforniai Berkeley egyetem közlekedési intézete, a Holland Királyi Repülési Központ, francia egyetemek és repülőiskolák.
Remélem, hogy a résztvevők nyárig is izgalmasabbnál izgalmasabb fejlesztési eredményekkel örvendeztetnek meg bennünket.
Forrás: Groupe ADP, címképen a VoloCity légi taxi