Világszenzáció, eBeaver utasszállító hidroplán a levegőben, új korszak a vízről repülésben
Láttam a közvetítést, mégis felszálltak este az elektromos hajtású DHC-2 Beaver utasszállító hidroplánnal a vancouveri nemzetközi repülőtér hidroplán termináljáról, itt egy friss videó összeállításom róla:
Az egész világszenzáció diszkrét bája, hogy egy 60 éves Beaver hidroplán repült elektromos hajtással. Fél éve jelentették be, hogy a világ legnagyobb hidroplán légitársasága az egész flottáját, köztük most a legkisebb típust egyszerűen csak átalakítja elektromos hajtásra.
Az elektromos hajtásrendszert szállító MagniX cég már két hajtóművet épített. Magni250 és Magni500, utóbbi kétszer akkora, vagyis 750 lóerő lakozik benne, ezt építettek be az eBeaverbe. A hajtóműveket egy vagy több MagniDrive vezérli, az aksikat meg úgy veszik hozzá a piacon.
Az eBeaver jelenleg egy órás repülésre képes, ami a fél óra navigációs tartalékkal azt jelenti, hogy a másik fél óra a tiszta üzemidő. A Harbour Air majdnem minden járata ebbe belefér, itt az én egyik 15 perces menetrend szerinti repülésem Nanaimoból Vancouver nemzetközi reptér vízi termináljára. A hidroplán egy számmal nagyobb volt, egy DHC-3 Turbo Otter.
Az új történelmi korszakot nyitó eBeaver pilótája a Harbour Air hidroplán légitársaság alapítója és jelenlegi vezérigazgatója, Greg McDougall volt. A képen most viszi a félbevágott autós trailer őt a hidroplánnal a felszállás előtt a vízbe.
A vezér a váltást azzal indokolta, hogy a jelenlegi hatodába fog kerülni az üzemeltetés, elmaradnak a drága nagyjavítások. Teszem én hozzá, valószínűleg olcsóbbak lesznek a jegyek is.
Reméljük, hogy a történelmi repülés révén rövid időn belül elterjednek majd az átalakított ehidroplánok. A vizeket megnyitják majd előttük, mert környezet barátok.
Még inkább igaz lesz a mondás, DHC-2 Beaver forever!