Virgin Galactic, NASA, Rolls-Royce irány a 3 Machos utasszállító repülőgép
Sir Richard Branson mindig felkavarja az állóvizet. Űrvállalata a Virgin Galactic a fő tevékenységében, az űrturizmusban a sok jegyvásárló ellenére sajnos mindig a következő évre ígéri az első járatot. Viszont remek üzletemberként a meglevő lehetőségeket kiválóan használja, hogy a topon maradhasson.
Most egy olyan partit hozott össze NASA hátszéllel, ahol tapasztalt hajtómű gyártót talált. Az új partner az egykori Concorde szuperszonikus utasszállító gép motorjának gyártója, a Rolls-Royce. A cél egy olyan kereskedelmi utasszállító repülőgép létrehozása, amely 3 Machnál többel repül. Inkább üzleti gép, hiszen 9-19 közötti utast szállíthat 18 kilométer repülési magasságon.
A még nevesincs repülőgép kapcsán talán érdekesebb, hogy mit nem ígér. Itt a csendes hangrobbanás a kulcs szó. A Concorde-ot is részben az tette tönkre, hogy a szárazföld felett nem gyorsulhatott a hangsebesség fölé. Amúgy a NASA a Lockheed Martinnal X-59 Quiet SuperSonic néven már fejleszti a csendes hangrobbanást. Az X-59 egy demonstrátor gép, nemrég részletesen irtunk róla.
Amúgy Sir Richard igazi légiipari nagybefektetőként jól célozta be a méretet, neki elég a 19 utas. Hiszen még egy versenytárs fejleszt ezen a területen. A Boom Supersonic maximum 50 személyes utasszállítót épít, amely csak 2 Mach-hal repül majd. Viszont ők is a Rolls-Royce hajtóműgyárral dolgoznak együtt.
Forrás: Virgin Galactic