Volocopter légitaxik Szingapúrban
Három év múlva indul az első járat.
Szingapúrra mindig odafigyel a világ, ezért a városállam a Volocopter egyik nagyon fontos bemutató állomása volt eddig is. A tesztekről nézzék meg videómat.
Az indulás előkészítéseként a napokban a Volocopter megalapította a Volocopter Asia Holding leányvállalatot, amely az Ázsia-csendes-óceáni térség beli terjeszkedés cége is lesz egyben.
A német légitaxi első járata várhatóan egy turisztikai útvonal lesz lélegzetelállító kilátással a Marina-öbölre. Ez új vonzerőt jelenthet Szingapúr számára a turisztikai ipar fellendítése érdekében a COVID-19 világjárvány alatt-után. A közeli Indonézia, Malajzia irányába terveznek nemzetközi járatokat is.
A Volocopter jól áll a feltételekben, de nem repültetett még nyilvánosan utast. Kivéve régebben az egyik befektető, az Intel vezére repült vele egy csarnokban. A képeken látható a Voloport, ahol az utasok majd ki-beszállnak. Nemrég bemutatták a következő generációs légijárművet, a VoloCityt, ami a maga eleganciájával tényleg a levegő Mercédesze lett. A bejegyzésem végén levő történeti videómban látható, hogy az üzemeltetés elemeit is kidolgozták már. Maradnak a kétszemélyes légi taxik, abból annyit vesznek igénybe, amennyire szükség lehet.
A Volocopter befektetője a Daimler konszern fejlesztési laborja is. Ezért volt az európai bemutatkozás színhelye Stuttgartban a Mercedes Múzeum légtere. A nyilvános pilóta nélküli repülés utasok nélkül zajlott, ami többeknek csalódást okozott.
Ennek oka, hogy a Volocopter egy kétlépcsős tesztelési folyamatot választott, először mindig pilótával repülnek. A nekem küldött közleményben is írták, hogy 50 pilótát vesz majd fel a szingapúri leányvállalat a következő években. A pilótás tapasztalatok alapján kezdik majd az autonóm repülést.
Együttműködnek a helyi egyetemekkel és kutató intézetekkel az útvonalak kiválasztásában, az anyagok és akkumulátor technológia fejlesztésében. Beilleszkednek az okos város közlekedési kísérleteibe is. Tíz évvel ezelőtt, amikor ott jártam, a metrót már robot vezette. Jelenleg elindultak az önvezető jármű kísérletek autó, busz, városi teherszállítás területén is.
A szolgáltatások szingapúri elindítása előtt a Volocopter megszerzi a szükséges szabályozási jóváhagyásokat a városállam légügyi hatósága (CAAS) és az Európai Unió Repülésbiztonsági Ügynökségétől (EASA) is. A Volocopter hatósági jóváhagyásait megkönnyíti a CAAS és az EASA légialkalmassági tanúsításáról szóló munkamegállapodása, amely lehetővé teszi a típusalkalmassági tanúsítás érvényesítését egyidejűleg és szoros együttműködésben a két hatóság között. Ennek elérése érdekében a Volocopter az érdekelt felekkel együtt a hatóságok által előirt átfogó teszteket, repülési próbákat is lefolytat majd.
Alex Zosel, a vállalat társalapítója a Volocopter egy korábbi változatában ülve Friedrichshafenben Arankát 2 perc alatt megtanitotta a légi taxi vezetésére. Sőt egy teátrális mozdulattal „eldobta” a dzsojsztikot, hiszen a 16 elektromos hajtású rotort a számitógép hangolja össze repülőképessé.
Forrás: Volocopter