Wizz Air Airbus A321 típusból megjött a 21. darab a légitársaság flottájába

21-21-21 az apropója ennek a bejegyzésnek. A 230 üléses Wizz Air Airbus A321 típusból még nem 321, csak 21 erősíti a légitársaság flottáját és a bejegyzés publikálásakor augusztus 21-et írunk.

Wizz Air Airbus A321

A 21. A321 még hajtómű nélkül
Forrás: https://a320archive.com/msn/7763

A Wizz Air Twitter oldalán üdvözölte a mágikus két 21 szám kapcsán az új gép forgalomba állitását.

Akit érdekel a 21. Wizz A321 eddig szereplése, az a Flightradaron követheti azt.

A repülőgép tulajdonságait egy korábbi riportunk megidézésével mutatjuk, amikor a Wizz Air tavaly márciusban lehetővé tette a sajtó számára, hogy a hangárban bejárhassuk a negyedik 230 székes nagyobb új Airbuszát. A gép egy nappal korábban repült Budapestre Hamburgból a gyárból és másnap reggel már utasokat szállított Londonba. A diszkont légitársaság új főpilótája, Szabó Zoltán kapitány vezetett bennünket körbe és a pilótafülkében is beszélhettem vele. 17 érdekesebb képeket egy albumban mutatunk, ahol fontos és lehetséges a képek nagyítása.

A kapitány elmondta, hogy a kisebb A320 és a nagyobb A321 Airbus szemből méretre egyforma, csak az utóbbi a plusz ötven utas miatt 7 méterrel hosszabb. Igazi bravúr, ahogy ezt a többlet tömeget az ugyanakkora méretű szárny és a hajtómű felemeli.

Wizz Air Airbus A321

Ehhez a fékszárnyat megduplázták, nyitányként láthattuk a teljes kiengedését, így a gép képes kisebb testvéréhez hasonlóan akár 250-260 km/h minimális sebességgel még repülni, le-felszállni. A hajtómű meg 20 százalékkal nagyobb tolóerőt ad le úgy, hogy sokkal csöndesebb a működése.

Hirdetés

A plusz 50 szék miatt teljes ajtós lett a korábbi szárny feletti vészkijárat, mellette állították fel a légiutaskisérő “irodáját”, a kisebb gépen 4 helyett a nagyobbon már 5 utaskísérő dolgozik, közülük kettő itt ül a le- és felszállásnál. Az új vészkijárati ajtókra azért volt szükség, mert előírás, hogy vészhelyzet esetén az összes utasnak a gépet 90 másodperc alatt el kell hagynia. A székek színe is elegánsabb lett.

Szabó Zoltán főpilóta elmondta, hogy minden pilóta az A320 családra – a 100 fős A318-tól a 230 fős A321-ig – szerzi meg a szakszót, ezért csak pár dolgot kell a pilótáknak az átülés előtt ismételniük, egyből élesben ülnek be a pilóta székbe. A fentebb leírtak mellett a hosszabb törzs miatt csak kisebb szöggel szabad a gépet elemelni, nehogy odaverjék felszálláskor a végét a betonhoz.

A gépnek 830 km/h körüli az utazósebessége, ehhez óránként teljes terheléssel 2400 liter kerozint eszik. Az egyik képen kívülről láthatóan a kapitány beállíthatja, hogy üzemanyag felvételkor mennyi kerozin mehet be a tartályokba. A közel 30 százalékkal megnövelt utaskapacitás sokkal kisebb költség növekedéssel üzemeltethető, van miből tovább csökkenteni a jegyárakat.

Emellett a Wizz Air egy olyan nemzetközi diszkont légitársaság, teszem hozzá, amelyben magyar szív dobog. Többek között jól mutatja, hogy az első négy nagyobb Airbuszt mind Budapestre hozták és már a főpilóta is magyar.

Címkép forrása: https://abpic.co.uk/pictures/registration/HA-LXU

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Translate »