Wizz Air karcsúsít, hogy jó pozícióban élje túl a koronavírus járványt
A Wiz Air légitársaság genfi keltezéssel pár órája fontos bejelentést tett, ezt foglalom össze.
A légitársaság jelenlegi forgalma a COVID-19 világjárvány előtti forgalom 3 százaléka. A koronavírus járvány kitörése óta a Wizz Air több kormányokkal együttműködött, nekik hazatelepülési járatokat kínált és teljesített az adott állam polgárainak Európában, Közép-Ázsiában, Észak-Afrikában és Észak-Amerikában. A légitársaság számos járatot is üzemeltetett Kína és Magyarország között orvosi ellátás céljából, a legtöbb megrendelés a magyar kormánytól érkezett.
A Wizz Air kijelentette, hogy kiváló likviditással rendelkezik, március végén 1,5 milliárd euró volt a készpénz állománya. A válság után, amint a piac normalizálódik, a Wizz Air teljes mértékben megőrzi évente átlagosan 15 százalékos kapacitásnövelő terveit. A nemrég bejelentett közel keleti leányvállalatának, a Wizz Air Abu Dhabi működésének megkezdése a kezdeti ütemtervnek megfelelően halad.
A COVID-19 világjárvány pénzügyi hatásának mérséklésére a Wizz Air számos költség- és likviditási intézkedést jelentett be. 32 régebbi repülőgépének fokozatosan a lízingszerződés lejáratakor nem újítja meg a bérletét, ez a folyamat 2023 évig tart majd.
A Wizz Air továbbá elbocsátásokkal és fizetés csökkentéssel fogja vissza a költségeket. A koronavírus miatti az álláshelyek számát 1000 fővel csökkenti, amely a jelenlegi munkaerő 19 százalékát teszi ki. Egy évig 22 százalékkal csökkentik a vezérigazgató, az igazgatóság és az összes vezető tisztviselő díjazását, míg a pilóták, a légiutas-kísérők és az irodai alkalmazottak fizetése ugyanebben az időszakban csak 14 százalékkal lesz kevesebb.
A Wizz Air a beszállítókkal együttműködve csökkenti a szerződéses tarifákat és javítja a fizetési feltételeket.
Forrás: Wizz Air légitársaság