ZeroAvia hidrogénhajtással
Angliában a kormány Project HyFlyer néven egy olyan programot finanszíroz, ahol a közepes hatótávolságú kis utasszállító repülőgépek széndioxid-mentes hajtásra történő átalakítása a cél.
A projektben a ZeroAvia nemrég részleges eredményt ért el. Egy hat személyes Piper Malibu Mirage repülőgép turbó hajtóművét elektromos hajtóműre cserélték. 10 berepüléssel igazolták, hogy az elektromos hajtásrendszer képes leadni azt a teljesítményt, amit korábban a hagyományos hajtómű.
De itt nem állnak meg, hanem a következő lépésben az áramforrásokat hidrogén üzemanyag cellásra cserélik. A hidrogén űzemanyag tartályokat pedig a képen látható módon a szárnyakra rögzítik. A hibrid hajtásrendszernek kisebb a súlya és ötször több áramot ad, mint a mai akkumulátorok. A hibrid repülőgép egy felszállással képes lesz több mint 500 kilométeres repülésre.
A ZeroAvia nem repülőgépgyár, hanem zöld motorgyár, hibrid hajtásfejlesztő. Ezt a típusú hagyományos hajtóművet sok kis repülőgép használja, igy a cél egy új hibrid repülőgépmotor piacra vitele.
De később nagyobb teljesítményre is törnek. A következő lépcsőben DHC-6 Twin Ottereket céloztak meg, amely 19 személyes és a hatótáv már majdnem 900 kilométer lenne szén-dioxid mentes zöld és sokkal olcsóbb repüléssel.
Érdemes még a VoltAero francia konkurenciát megemlíteni, aki nemcsak zöld hajtásrendszert, hanem új hibrid repülőgépet fejleszt.
MagniX csak elektromos hajtással
Forrás: ZeroAvia